تکلیف خودروهای لوکس قاچاق چه می شود؟

قاسم خورشیدی با اشاره به کشفیات خودروی قاچاق در سال جاری اظهار داشت: در طول 11 ماه نخست امسال با تلاش نیروهای انتظامی، کشف خودروی قاچاق توسط پلیس 65 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به آمارهای ارائه شده از سوی نیروی انتظامی، ماموران پلیس موفق شده‌اند در سال جاری 198 دستگاه انواع خودروی قاچاق را شناسایی و ضبط کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کشف این تعداد خودرو قاچاق در حالی است که بر اساس آمارهای موجود، طی مدت مشابه سال قبل، نیروی انتظامی توانسته بود 120 دستگاه خودرو قاچاق را شناسایی و ضبط کند که با تمرکز پلیس بر برخورد جدی‌تر با این موضوع، امسال شاهد رشد 65 درصدی کشفیات در این بخش بودیم.

 رشد 65 درصدی کشفیات خودروهای قاچاق در سال جاری در حالی اتفاق افتاده است که متاسفانه به سرانجام نرسیدن پرونده جنجالی کشفیات خودروهای لوکس قاچاق در استان فارس که پیش از این نیز خبرساز شده بود، امید به اثربخش بودن این مبارزه را کاهش داده است چراکه علی‌رغم گذشت ماه‌ها از شناسایی و کشف دستگاه خودرو لوکس شامل بنز و مازراتی و محرز بودن قاچاق آن‌ها، سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی حتی با وجود صراحت قانونی در برخورد با این موارد، تکلیف این خودروها را روشن نکرده و هراس از بازگشت این خودروها به چرخه مصرف داخلی وجود دارد.

این در حالی است که به گفته مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین  تعزیرات حکومتی، سازمان جمع آوری اموال توقیفی موظف است تا پس از اتمام مهلت قانونی مقرر برای فروش این خودروها به قصد خروج از کشور، نسبت به امحا آن‌ها اقدام کند.