استقرار ۲۷۳۱ آتش‌نشان در ۱۱۴۸ نقطه تهران

سید جلال ملکی درباره تمهیدات سازمان آتش‌نشانی تهران برای شب چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی مانند سال‌های قبل تمام تلاش و توان خود برای تامین ایمنی شب چهارشنبه آخر سال را به کار می‌گیرد و در همین خصوص تمام نیروها و تجهیزات آتش‌نشانی در آماده‌باش صد درصدی هستند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران  و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: علاوه بر این که 123 ایستگاه آتش‌نشانی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند آتش‌نشانان در 1148 نقطه از میادین، معابر و اماکن تجمعی مستقر خواهند شد و از این تعداد در 575 نقطه استقرار با انواع خودروی سبک و سنگین خواهد بود. 

وی افزود: آتش‌نشانان در 234 نقطه با خودروی سنگین، در 232 نقطه با خودروی سبک و در 109 نقطه با موتورسیکلت مستقر خواهند بود. همچنین 453 گروه دیگر نیز تیم‌های استقراری هستند که به صورت پیاده و 2 نفره با خاموش کننده‌های دستی در اماکن تجمعی و معابر مستقر خواهند شد. 

ملکی با بیان این که از ظرفیت 120 خودروی نواحی شهرداری تهران برای تامین ایمنی شب چهارشنبه آخر سال استفاده می‌شود، خاطر نشان کرد: این خودروها مجهز به خاموش‌کننده و نیرو می‌شوند و در اطراف نواحی شهرداری مستقر خواهند شد، که در صورت بروز مشکل به محل حادثه بروند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران  تصریح کرد: در مجموع 2731 نفر آتش‌نشان در محل‌های تعیین شده مستقر خواهند شد و مابقی آتش‌نشانان نیز در ایستگاه‌ها حضور خواهند داشت. استقرارها از ساعت 16 تا زمان مورد نیاز و عادی شدن تردد ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به هدف سازمان آتش‌نشانی از استقرار گسترده آتش‌نشانان اظهار کرد: هدف از این استقرار گسترده ممانعت از برگزاری جشن نیست و با توجه به ترافیک‌های پیش‌بینی شده هدف این است که در صورت بروز حادثه دسترسی به محل حادثه سریع‌تر صورت بگیرد.

ملکی با اشاره به همکاری مردم با آتش‌نشان‌ها گفت: امیدوارم این همکاری نیز فردا ادامه پیدا کند، شهروندان در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی از محل حادثه فاصله بگیرند و مراتب سامانه 125 یا آتش‌نشانان مستقر اطلاع دهند.