برخورد با فروشندگان دوره گرد در همکاری شهرداری و قوه قضاییه/ خلاء قانونی داریم

گروه اجتماعی- رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از تاخیر شهرداری تهران در ارایه لایحه ساماندهی دستفروش های مترو اظهار کرد: همچنین برخورد با فروشندگان دوره گرد در محلات نیاز به همکاری با قوه قضاییه و ارایه لایحه از سوی شهرداری است.

مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز با اشار به خلاء قانونی موجود در برخورد با فروشنده های دوره گرد اظهار کرد: شهرداری تهران مقرر بود لایحه ای را در مورد فروشندگان مترو ارایه دهد.در صورتی که شهرداری تهران لایحه خود در این خصوص ارایه کند می توان گفت بسیاری از مشکلات موجود در برخورد با این افراد برطرف می شود.

وی با انتقاد نسبت به تاخیر شهرداری تهران در ارایه این لایحه به وجود برخی از فروشندگان دوره گرد موجود در سطح محلات اشاره و اظهار کرد: در این مورد نیاز به هماهنگی با قوه قضاییه برای برخورد و مقابله است زیرا این افراد نه تخلف ترافیکی داشته اند تا راهور با آنها برخورد کند و نه به صورت ثابت و سد معبر هستند که شهرداری بتواند طبق قانون با آنها برخورد داشته باشد.

رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که آلودگی صوتی که این فروشندگان ایجاد می کنند، تنها یک بعد از این معضل اجتماعی است، عنوان کرد: عملکرد دستفروشان و فروشندگان دوره گرد غیر قانونی و جزء کسب و کارهای غیر مجاز است.

شاکری با اشاره به این که قانون باید مشخص کند توان برخودر با این مشاغل غیر مجاز را دارد یا خیر، گفت: بخشی از حل معضلاتی از این دست باید از طریق همکاری های مشترک شهرداری با قوه قضاییه انجام شود تا در این صورت نیروی انتظامی اختیار برخورد با این معضل اجتماعی را داشته باشد.

این عضو شورای شهر در پایان با تاکید بر این که شهرداری هر چه سریع تر لایحه خود برای ساماندهی دستفروش های مترو را ارایه کند، خاطرنشان کرد: همچنین برای برخورد با فروشندگان دوره گرد از طریق کارگروه مشترک با قوه قضاییه نیز نیاز به ارایه لایحه است که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

لیلا موسوی نسب