با اتباع غیر مجاز در تعطیلات نوروز شدیدا برخورد می شود

میترا قدیمی درباره برخورد و جمع آوری اتباع غیر مجاز در روزهای تعطیلات نوروزی اظهار کرد: بحث دستگیری اتباع غیرمجاز در سطح استان تهران یک موضوع  همیشگی است و هیچگاه قطع نشده است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در دو شیفت به کار خود ادامه می‌دهد.

معاون اداره کل اتباع استانداری تهران تصریح کرد: به طور حتم برخورد با اتباع غیر مجاز در استان تهران طی مدت ایام نوروز تشدید خواهد شد و ما نیز در اردوگاه مراقبتی آماده‌باش هستیم تا اتباع را بپذیریم و پروسه خروج آنها را انجام دهیم.

به گفته قدیمی، خدمات ارائه شده اداره کل اتباع استان تهران فقط به اتباع مجاز انجام می‌گیرد و آنها می‌توانند حتی برای سفر به استانهای دیگر نیز مجوزهای لازم را دریافت کنند که این کار در روزهای اداری ایام نوروز و از چهارم فروردین ماه نیز انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته نیز تعداد زیادی از اتباع مجاز مجوز لازم برای سفر به استانهای دیگر را دریافت کرده‌اند و البته بسیاری اتباع ساکن در استانهای دیگر نیز در ایام نوروز مهمان تهران می‌شوند و این کار نیز با اجازه نامه‌های معتبر انجام می‌گیرد.

معاون اداره کل اتباع استانداری تهران درباره خروج اتباع مجاز از کشور نیز گفت: خروج از کشور برای این افراد ممنوع است مگر اینکه دارای پاسپورت و  ویزا به همراه سایر مدارک باشند و باید برای این منظور به مراجع ذیصلاح و نیروی انتظامی مراجعه کنند؛ اتباع مجاز برای سفر به استانهای دیگر نیز باید نامه‌های لازم و برگه تردد را از اداره اتباع استانهای محل سکونت خود دریافت کنند تا سفرهای بین استانی انجام گیرد.

قدیمی تصریح کرد: بیشترین اتباع استان تهران را افغانستانی‌ها تشکیل می‌دهند البته اتباع عراقی، پاکستانی و بنگلادشی نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های خوبی برای اتباع مجاز انجام می‌گیرد، گفت: تمامی برنامه‌های اتباع استان تهران باید با مجوز باشد و برای هر نشست و تجمع باید مجوزهای لازم را بگیرند؛ ما کارهای فرهنگی حوزه اتباع را در دو سال اخیر  نهادینه کرده‌ایم و تمامی برنامه‌های آنها در چارچوب قانون تعریف شده و حتی مراکزی در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی ایجاد کرده‌ایم.

  معاون اداره کل اتباع استانداری تهران تصریح کرد: توانسته‌ایم تا مراکز حقوقی، مشاوره و ... راه اندازی کنیم و در نتیجه هر تمرکزی که بخواهد صورت بگیرد باید در چارچوب قوانین اداره کل اتباع باشد والا با عوامل آن برخورد خواهد شد.