نگاه سیاسی میراثِ بد شورای چهارم/ رکورددار توسعه مترو هستیم

گروه اجتماعی- پرویز سروری رییس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به میراث شورای چهارم شورای شهر تهران برای دوره های بعد اظهار کرد: این شورا دارای نقاط قوت و ضعف مختلف است اما یکی از ویژگی های مهم شورای چهارم توجه به توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی و رفاه شهروندان در این حوزه بود.

وی افزود: در این دوره تحول مثبتی برای حمل و نقل شهری صورت گرفت به گونه ای که در این دوره رکوردی را در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو داشتیم.

رییس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که شورای بعدی با توجه به تجربه شورای چهارم باید اولویت های شهروندان را در دستور کار خود قرار دهند، تاکید کرد: نباید اولویت هایی که از بیرون شورای شهر به اعضا تزریق می شود و سیاسی یا شخصی است در دستور کار قرار گیرد.

این عضو شورای شهر با اشاره به این که ورود موضوعات سیاسی به شورا از میراث های بد این شورا است، گفت: این دیدگاه تنش ها و چالش های پی در پی در شورا ایجاد کرد و باعث شد فرمان شورا از دست اعضا خارج و در دست احزاب و شخصیت هایی قرار داد که در بیرون از شورا قرار دارند.

وی افزود: غلبه چنین دیدگاهی در ابتدا و انتهای شورای شهر رخ داد اما در سال های میانی شاهد نگاه کارشناسی و الگوی موفقی از تعامل جناح ها بودیم.

سروری با اشاره به این که لیست کاندیداها نیز باید فارق از دو قطبی های سیاسی و با نگاهی کارشناسی بسته شود، خاطرنشان کرد: اعضا باید رقابت برای خدمت را بجای رقابت های سیاسی مدنظر قرار دهند.

رییس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در پایان اظهار کرد: برای کاندیداتوری در شورای پنجم هنوز تصمیم نگرفته ام.

لیلا موسوی