5 سال است از دولت اتوبوس نگرفته ایم/ در مرز تهدید سن ناوگان اتوبوسرانی هستیم

گروه اجتماعی- رییس کمیسیون عمران و حل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان که در 5 سال گذشته ناوگان اتوبوسرانی تهران توسط دولت تغذیه نشده است، گفت: عمر 70 درصد از اتوبوس ها در تهران بیش از 8 سال است و ما در مرز تهدید سن ناوگان اتوبوسرانی هستیم.

احمد دنیامالی رییس کمیسیون عمران و حل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو  با خبرنگار شهری افکار نیوز با ابراز تاسف نسبت به این که تهران در حوزه اتوبوسرانی وضعیت خوبی ندارد، گفت: نسبت به چهار سال گذشته تعداد اتوبوس های تهران 500 دستگاه کاهش یافته است. 

وی ادامه داد: با توجه به ورود تعدادی اتوبوس دو و سه کابین می توان گفت تعداد نفر مسافر را توانسته ایم برای اتوبوس ها تا حدودی جبران کنیم به گونه ای که می توان گفت در این بخش رشد داشته ایم.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل با اشاره به این که آن بخش از اتوبوس هایی که در دست بخش خصوصی است از وضعیت بدتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: 70 درصد از اتوبوس های موجود در تهران در دست بخش خصوصی است که عمده این تعداد عمری بیش از 8 سال دارند یعنی در مرز تهدید سن ناوگان اتوبوسرانی هستیم.

دنیامالی با اشاره به این که از سال 91 تا کنون تنها 18 دستگاه اتوبوس از دولت تحویل گرفته ایم، عنوان کرد: آخرین سالی که دولت تعداد قابل توجهی اتوبوس به شهرداری تهران داد سال 1385 بود که یک هزار و 110 دستگاه اتوبوس به ناوگان تهران تزریق کرد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که هر تعداد از اتوبوس هایی که در این سال ها تزریق شده توسط شهرداری تهران تهیه شده است ادامه داد:  در سال 86 تعداد 120 دستگاه اتوبوس، 87 تعداد 800 دستگاه و در سال 90 تعداد 116 دستگاه به ناوگان تهران توسط دولت تزریق شد اما در 5 سال گذشته ناوگان اتوبوسرانی تهران توسط دولت تغذیه نشده است.

خرید 800 دستگاه اتوبوس توسط شهرداری در 4 سال

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری تهران از سال 90 تا 94 حدود 800 دستگاه خرید مستقیم اتوبوس داشته است، گفت: در سال های 93 تا کنون نییز هیچ اتوبوسی ازدولت دریافت نکرده ایم. اما گویا وزارت کشور در حال تامین تعدادی اتوبوس است که هنوز نهایی نشده است.

نیاز به یک هزار و 600 دستگاه اتوبوس برای نوسازی ناوگان

وی در پایان با اشاره به این که تهران برای نوسازی ناوگان خود نیاز به حداقل یک هزار و 600 دستگاه اتوبوس دارد، خاطرنشان کرد: در نوسازی ناوگان نیز دیگر تمایلی به تامین اتوبوس های تک کابین نداریم  بیشتر به دنبال دو و سه کابین هستیم تا بتوانیم تعداد بیشتری مسافر را جابجا کنیم.