هشدار پلیس فتا درباره فروش بلیت های اینترنتی

سرهنگ نیک‌نفس رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به ترافیک مسافران در نیمه دوم سفرهای نوروزی اظهار داشت: برخی افراد سودجو و مجرم حرفه‌ای که تلاش دارند در هر مناسبتی از شهروندان سوءاستفاده کنند اقدام به راه‌اندازی سایت‌های فروش بلیط مسافرت و تورهای گردشگردی کرده‌اند که این دست سایت‌ها فاقد نماد تجارت الکترونیک (ای نماد) است. شهروندانی که قصد دارند در نیمه دوم مسافرت خود را شروع کنند مراقب باشند تا در دام این دست سایت‌ها نیافتند.

 

وی افزود: این دست سایت‌ها برای جلب مشتری و ایجاد انگیزه برای خرید، از ترفندهایی مثل خالی بودن مسیر برگشت باعث شده آن‌ها قیمت شکنی کنند و زیر قیمت بازار بلیط هواپیما، قطار و اتوبروس خود را به حراج بگذارند دست زده‌اند که این امر فقط برای به دام انداختن کاربران است.

 

این مقام انتظامی ادامه داد: حتما برای خرید بلیط و رزرو تورهای گردشگری از سایت‌هایی که دارای‌ نماد هستند اقدام کنند و فریب قیمت‌های شکسته شده را نخورند.

 

وی همچنین ادامه داد: کاربران می‌توانند قبل از خرید بلیط شماره پرواز بلیط پیشنهادی را از لیست پروازهای فرودگاهی چک کنند و در خصوص قطار‌ها نیز با مراجعه به سایت شرکت رجا مطمئن شوند که بلیط فروخته شده واقعی است.

 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در خصوص رزرو تورهای گردشگری نیز گفت: کاربران حتما مطمئن شوند که شرکتی که اقدام به برگزاری تور مسافرتی یا گردشگری کرده است دارای مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح است.

 

سرهنگ نیک‌نفس در خصوص هدایت کاربران به سایت‌های فیشینگ نیز هشدار داد و افزود: کاربران مطمئن شوند که درگاه‌های بانکی ارایه شده در خرید آن‌ها، متعلق به بانک است و فیشینگ نیست.

 

وی با بیان آن‌که پروتکل بانک‌ها در بستر HTTPS است، گفت: راه تشخیص سایت‌های فیشینگ در قسمت URL سایت کاملا واضح است و کاربران باید حتما دقت کنند که در کنار آدرس سایت، عبارت //:https ذکر شده باشد.

 

این مقام انتظامی تاکید کرد: حتما در هنگام ورود اطلاعات بانکی خود در درگاه‌های بانکی، از صفحه کلیدهای مجازی استفاده کنید.

 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در پایان گفت: هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه کنند. همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک و ثبت در بخش ثبت گزارش مردمی پلیس فتا را در ایام نوروز همیاری کنند.