ساماندهی زمین های بی دفاع در "محله بهار"/ ایمن سازی مساجد "محله گرگان"

گروه اجتماعی- در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات محلات شهر تهران، محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران و رئیس کمیته نظارت شورا، از ابتدای دوره چهارم شورای شهر تهران و در طی سه سال و نیم مسئولیت خود، به مشکلات و مطالبات 223 محله شهر تهران رسیدگی کرده و علاوه بر دیدار با شهروندان محلات و یا دریافت مشکلات و خواسته ها از طریق شورایاران و فعالان مناطق، کمبودها را به دستگاه و سازمان های ذیربط در شهرداری تهران ارجاع داده و پیگیر حل مشکلات شده است. در جلسه اخیر کمیته نظارت شورا به مشکلات محلات " بهار "  و " گرگان "  رسیدگی شده است.

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله بهار واقع در منطقه 7 گفت: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری پیشنهاداتی از سوی شورایاران محل مطرح شده است که از آن جمله می توان به نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و رفت و روب معابر و تفکیک پسماندهای تر و خشک و احداث فضای سبز و بوستان در سطح محله اشاره کرد.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله اشاره کرد و افزود: در جهت ساماندهی ترافیکی خیابان بهار جنوبی و مقابله با توقف دوبله خودروها هماهنگی هایی با پلیس راهوار شده است.

احداث پارکینگ طبقاتی در محله بهار

به گفته پیرهادی، احداث پارکینگ طبقاتی با مشارکت بخش خصوصی در سطح محله در دست بررسی است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به وضعیت محله بهار در حوزه معماری و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز تسریع در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی و بهسازی بافت فرسوده ، ساماندهی منظر شهری املاک و زمین های فرسوده رها شده در سطح محله  و نظارت مستمر بر نحوه ساخت و ساز در چارچوب ضوابط و مقررات طرح تفصیلی از حیث رعایت عرض گذر و تراکم در دست پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: اهالی محله بهار درخواستی را از نیروی انتظامی جهت ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی در سطح محله اعم از کارتن خواب ها و معتادین ارائه کرده اند که این موضوع به ناجا ارجاع داده شده است.

*محله دهقان-گرگان ( منطقه 7)

وی در ادامه درباره محله دهقان-گرگان واقع در منطقه 7 اشاره کرد و گفت: در این محله مواردی از جمله نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و اجرای طرح تفکیک زباله تر و خشک، غرس درختان در حاشیه خیابان های شهید مدنی و شهید نامجو در دست بررسی است.

پیرهادی بیان کرد: احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله، انتقال و یا جابه جایی تیرهای برق واقع در وسط معابر به منظور سهولت تردد در معابر به ویژه کوچه های کم عرض سایر مواردی هستند که در حوزه خدمات شهری پیگیری می شوند.

برچیدن رفیوژهای میانی خیابان شهید نامجو

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله دهقان-گرگان همچنین امکان اجرای طرح تعریض خیابان شهید مدنی، اصلاح هندسی خیابان شهید مدنی و خواجه نصیر، احداث پارکینگ طبقاتی در سطح محله به ویژه در محدوده بیمارستان امام حسین (ع) و مرکز خرید تیراژه به منظور کاهش بار ترافیکی و برچیدن رفیوژهای میانی خیابان شهید نامجو به منظور ساماندهی ترافیکی در دستور کار قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله دهقان-گرگان همچنین امکان احداث مجموعه ورزشی و تفریحی، ارائه مساعدت به مساجد به منظور بازسازی و ایمن سازی آنها و افزایش جذابیت بصری مساجد در سطح محله در دست پیگیری است.

وی در پایان گفت: اسقرار کانکس نیروی انتظامی در محل درخواست ارائه شده  از سوی اهالی محله دهقان-گرگان است که این موضوع به نیروی انتظامی ارجاع شده است.