هشدار هواشناسی/ شمال سرد می شود

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه  بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود همچنان بر روی بخشهایی از مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و رفته رفته در دامنه‌های جنوبی البرز، بخشهایی از مرکز و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و پیامد آن رشد ابر، رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

 

وی ادامه داد: شدت بارش باران در طی ساعتهای آتی در مناطقی از لرستان، شمال خوزستان، جنوب استان مرکزی و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در روز پنجشنبه نیز بخشهایی از مرکز، زاگرس مرکزی، شمال شرق، شرق، دامنه های البرز شرقی و مرکزی و سواحل شرقی خزر دچار بارشهای پراکنده باران و رعدوبرق خواهد شد؛ پیش‌بینی می‌شود که در همین مدت وزش باد شدید در شمال شرق، شرق و جنوب شرق به‌وقوع بپیوندد.

 

به گفته وظیفه، بر اساس پیش‌‌بینی سازمان هواشناسی کشور امشب و فردا افت نسبی دما در نوار شمالی کشور و به‌ویژه در شمال شرق کشور رخ میدهد.

 

وی ادامه داد: سرانجام این سامانه اوایل وقت روز جمعه در شمال شرق کشور به فعالیت می‌پردازد و رفته رفته از همان منطقه خارج خواهد شد اما بلافاصله سامانه جدیدی از غرب وارد کشور خواهد شد.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه جدید بارشی در روز جمعه خبرداد و گفت: این سامانه بارشی نیز ابتدا در نوار غربی ابرناکی و بارش باران را پدید می‌آورد که گستره بارشها در روز شنبه نیمه غربی، سواحل دریای خزر، مرکز و شمال شرق کشور را در برمی‌گیرد و موجب بارشهای باران، رعدوبرق و وزش باد در این مناطق خواهد شد؛ البته بارشها در ارتفاعات البرز و مناطق سردسیر شمال غرب به صورت برف خواهد بود.

 

وظیفه  تصریح کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود که روز جمعه در جنوب غرب کشور پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا به‌وجود آید و در همین روز نیز خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.

 

وی اردبیل با دو درجه زیر صفر را سردترین و راسک در سیستان و بلوچستان با 37 درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و اظهار کرد: دمای هوای امروز تهران در گرم‌ترین لحظات به 20 درجه بالای صفر می‌رسد و وضعیت آسمان نیز صاف تا نیمه ابری خواهد بود که در برخی مناطق بارشهای پراکنده باران به‌وقوع می‌پیوندد.