آخرین وضعیت ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا(س)

حسن پلارک در دیدار نوروزی با کارکنان ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به نامگذاری سال 966 از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: اجرای اصول اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال داخلی همچون سالهای گذشته، در سرلوحه فعالیتهای ستاد خواهد بود.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات این افتخار را دارد که از همان آغاز فعالیت در اجرای پروژه‌ها، به توان داخلی تکیه کرده و مواد مورد نیاز و نیروهای انسانی را از داخل کشور تامین کرده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطر‌نشان کرد: طی سالهای گذشته در حالی که اقتصاد جهان و ایران با مشکلات متعدد دست به گریبان بود و صنایع استراتژیک کشور مانند فولاد، سیمان و معادن گرفتار رکود بودند، پروژه‌های بزرگ ستاد عتبات کمک شایانی به خروج آنها از بحران کرد.

پلارک با بیان اینکه طی بیش از یک دهه فعالیت ستاد، تمامی مصالح و اقلام مورد نیاز پروژه‌ها از داخل کشور تامین شده است، اظهار کرد: طی ابلاغیه‌ای تمامی پیمانکاران ستاد بازسازی عتبات عالیات را نیز مکلف به اجرای اصول اقتصاد مقاومتی و تامین نیازها از داخل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تقریبا تمامی پروژه‌های بازسازی و نوسازی ستاد به اتمام رسیده است، تصریح کرد: اکنون پیشبرد پروژه‌های توسعه‌ای حرمهای مطهر در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا در دستور کاری ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار دارد که اجرای آنها براساس برنامه زمانبندی، همت مضاعف تمامی دست‌اندرکاران را می‌طلبد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از اتمام پروژه توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در سال جاری خبر داد و گفت: این پروژه مهم با همت خیران و کمکهای مردمی در سال 96 به اتمام می‌رسد.

پلارک اظهار کرد: فاز اول پروژه توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) به‌نام صحن عقیله بنی هاشم(س) نیز با ایجاد دیوار آب‌بند در حال اجرا است.