لزوم برنامه ریزی شورا برای کاهش مصرف محصولات خارجی در پایتخت
 مهدی چمران در سیصد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: مقام معظم رهبری در رابطه با مسائل اقتصادی اشاراتی را در روز اول عید داشتند و باید در شهر تهران و امور شهری نیز به این مسائل توجه شود. 
 
وی افزود: باید از نوشتن شعار سال به روی بنرها و راه اندازی همایش ها دوری کرده و به صورت عملی در راستای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم. 
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه برنامه ها در شهر باید بر مبنای اقتصاد مقاومتی باشد اظهارکرد: سال گذشته بر مبنای یک مصوبه، تاکید شد که شورا و شهرداری تهران از محصولات خارجی استفاده نکند و جایی که تولید داخلی موجود است نباید از محصولات خارجی استفاده کرد و برنامه ریزی دقیقی برای شورا، شهرداری و همچنین شهر تهران داشته باشیم. 
 
وی با اشاره به مصارف محصولات خارجی در شهر تهران، تصریح کرد: در شهر تهران مصارف محصولات خارجی بیش از سایر شهرها است و وظیفه شورای شهر این است که برای حل این مشکل برنامه ریزی کند. 
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه "عده ای گمان می کنند با استفاده از محصولات خارجی می توانند فخر فروشی کنند"، گفت: در کشورهای خارجی محصولات مطلوبی تولید می شود و مردم آنها نیز از همان محصولات، هر چند گران تر از نمونه مشابه استفاده می کنند.
 
 
چمران تاکید کرد: امیدوار هستیم در شهرداری تهران، خریدهای خارجی نداشته باشیم و کالاهایی که نمونه مشابه آن در کشور موجود است مورد استفاده قرار گیرد. 
 
وی در خصوص مدت زمان باقی مانده از عمر شورای چهارم شهر تهران بیان کرد: بیش از 4 ماه از عمر شورای شهر تهران باقی نمانده است و امیدوار هستیم در این مدت زمان باقی مانده بتوانیم به بهترین نحو ممکن در شورای شهر فعالیت داشته باشیم.  
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سنگفرش کردن برخی از نقاط شهر تهران خاطرنشان کرد: درخواست شده نقطه ای از تهران دیگر سنگ فرش نشود تا بررسی های لازم در رابطه با این اتفاق در دستور کار قرار گرفته و مزایا و معایب آن مشخص شود.