طلایی از آخرین مصوبات امروز شورای شهر می گوید

مرتضی طلایی در سیصد و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه امروز به نقطه نظرات، اقدامات و عملکرد شورا پرداخته شد.

وی افزود: نخستین مصوبه امروز شورا عیدی به سربازان شهر تهران بود که بر این اساس 80 درصد از هزینه بلیط حمل و نقل عمومی را سربازانی که در تهران مشغول به خدمت هستند پرداخت نمی‌کنند و شامل تخفیف شده‌اند که سازوکار اجرای آن را شهرداری انجام می‌دهد. 

وی افزود: یکی دیگر از مصوبات شهر تهران، حفاظت از ظرفیت‌های قدیمی و آثار تهران است که بر این اساس شهرداری، فعال‌تر در این زمینه عمل خواهد کرد. 

طلایی گفت: الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه جامع عملیاتی حفاظت و بهره‌گیری از وضعیت‌ها و قابلیت‌های اماکن و بافت‌های تاریخی فرهنگی شهر تهران در جلسه امروز تصویب شد. 

وی گفت: یکی دیگر از مصوبات امروز شورای شهر تهران، اصلاحیه مصوبه دستورالعمل واگذاری اماکن و غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی بوده که بر این اساس، با توجه به غرفه‌های میادین میوه‌ و تره‌بار در راستای تنظیم بازار نقش مهمی برعهده داشته، ولی نحوه واگذاری این غرفه‌ها مناسب نبوده است که با تصویب این لایحه، اقداماتی برای واگذاری صورت خواهد گرفت. 

وی گفت: بر همین اساس، مکانیزم واگذاری غرفه‌های میادین میوه و تره‌بار جدی‌تر پیگیری می‌کنیم و این غرفه‌ها به تولیدکنندگان واقعی واگذار خواهد شد. 

طلایی بیان داشت: یکی دیگر از مصوبات شورا که به تصویب رسید، ایجاد خانه هنرمندان 2 و یا خانه معماری به نام استاد لرزاده بوده است. 

وی گفت: با توجه به اینکه در آغاز دوره چهارم شورای شهر تهران، رهبر معظم انقلاب درباره معماری اسلامی ـ ایرانی فرمایشاتی را داشتند، بنابراین خانه هنرمندان شماره 2 برای جامعه شهرسازان و معماران ایجاد خواهد شد تا پایگاهی در راستای توسعه شهر تهران باشد.

طلایی بیان داشت: خانه استاد لرزاده در منطقه 7 تهران به نام خانه هنرمندان شماره 2 ایجاد خواهد شد. 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی گفت: اگر فرمانداری با شورای شهر هماهنگ بود، شاهد مشکلاتی در این خصوص نبودیم و خللی که فرمانداری برای افزایش نرخ کرایه‌ها از جمله تاکسی ایجاد می‌کند، بلاتکلیفی به وجود می‌آورد. 

طلایی افزود: امیدواریم تا آخر فروردین افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی تعیین تکلیف شود.