اهمیت تولید محتوا در زبان‌های خارجی

 حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی امروز در دیدار نوروزی با کارکنان این سازمان، اظهار داشت: در سال گذشته 34 عنوان کتاب جدید در دوره نظری و 99 کتاب جدید در دوره فنی و حرفه‌ای و مهارتی تولید کرده‌ایم که راهنمای معلم و آموزش به همراه خود داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته روش جدیدی از مشارکت‌جویی و نظرسنجی از معلمان را در قالب سامانه اعتباربخشی و نظرسنجی از معلمان ایجاد کرده‌ایم که امسال نیز زودتر این سامانه راه‌اندازی شده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، افزود: 2 هزار نفر ساعت آموزش نیروی انسانی برای مدیران ارشد استانی صورت گرفته است ضمن اینکه تصمیم داریم «تیمز و پرلز» را به عنوان یک مرکز دائمی ایجاد کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه آیین‌نامه تألیف کتاب‌های چندتألیفی به روزآوری می‌شود، گفت: 24 میلیون نسخه لوح فشرده تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال می‌خواهیم برای مدارس خارجی در ایران 2 نوع کتاب تولید کنیم که این کتاب‌ها زبان و ادبیات فارسی و مطالعات اجتماعی است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با اشاره به اهمیت تولید محتوا در زبان‌های خارجی، متذکر شد: تنوع در تولید محتوای زبان‌های خارجه را شروع کرده‌ایم ضمن این که برای زبان‌های آلمانی، ایتالیایی و فرانسه نیز تولید محتوای جدید می‌کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به شناسایی بحث اسناد لانه جاسوسی و آمریکاشناسی برای دانش‌آموزان، تأکید کرد: در این خصوص 4 کار شروع شده است؛ اول اینکه یک کتاب‌شناسی توصیفی صورت گیرد، دوم بخش‌هایی که در کتاب درسی می‌تواند مورد استناد قرار گیرد، استفاده شود و بخشی از اسناد لانه جاسوسی متناسب با دانش‌آموزان تولید شود.

وی با بیان اینکه بحث آمادگی دفاعی با رویکرد جدید مورد توجه است، گفت: برخی می‌گویند حجم کتاب‌ها زیاد است و برخی نیز بیان می‌کنند حجم کتاب‌ها در برابر کتاب‌های دیگر کشورها کم است. عده‌ای آموزش معلمان را مشکل می‌دانند و امروز دیگر میزان ساعت درسی را مطلوب نمی‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، یادآور شد: در این خصوص پروژه‌ای با مؤلفه‌های مختلف در دست داریم تا پژوهشگاه آموزش و پرورش آن را انجام دهد و نتایج آن را در پایه دوازدهم اجرا شود و قابلیت علمی داشته باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر اهمیت مباحث فنی و حرفه‌ای و ایجاد رشته‌های جدید، خاطرنشان کرد: به دنبال تولید کتاب‌های تلفیقی هستیم تا چند کتاب دوره ابتدایی به صورت تلفیقی تولید شود؛ ضمن اینکه به دنبال آن هستیم ایستگاه‌های مهارت‌آموزی نیز در این روش مورد توجه قرار گیرد.