ساماندهی تعمیرگاه های خودرو در محله حکمت دزاشیب/ اصلاح هندسی و تعریض خیابان شهید اعرابی در محله اوین

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در خصوص محله حکمت دزاشیب واقع در منطقه 1 اظهار کرد: در این محله نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور افزایش تعداد مخازن زباله در راستای جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و تفکیک پسماند خشک و تر، ساماندهی مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر به ویژه تعمیرگاه های خودرو و تعویض روغن اتومبیل در حوالی میدان و بلوار اندرزگو به منظور جلوگیری از مزاحمت های ترافیکی در دست بررسی است.

*احداث بوستان و فضای سبز در محله حکمت دزاشیب

وی بیان کرد: به منظور حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز محله و جلوگیری از خشک شدن درختان اقداماتی صورت گرفته است ضمن اینکه احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله در دست پیگیری است.

پیرهادی ادامه داد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز موضوعاتی از جمله اصلاح شیب بندی معابر به منظور پیشگیری از آب گرفتگی معابر، یک طرفه کردن برخی از معابر از جمله کوچه شهید مرتضی عبوسی، شهید یاسمین، شهید احمد رمضانی، شهید مهدی زاده در خیابان باغ نظر و ... به منظور کاهش بار ترافیکی در سطح محله در دستور کار قرار دارد.

*تغییر تعرفه قبوض انرژی ساختمان سرای محله

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: احداث مجموعه ورزشی چند منظوره در محله، تغییر تعرفه قبوض آب و گاز ساختمان سرای محله به تعرفه فرهنگی سایر مواردی هستند که در حوزه فرهنگی بررسی می شوند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حوزه معماری و شهرسازی تسریع در اعطای تسهیلات در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی بناهای محله و نوسازی نماهای ساختمان های فرسوده به منظور جلوگیری از مخاطرات جانی عابران پیاده در دستور کار قرار دارد.

وی به درخواست اهالی مبنی بر تغییر نام محله حکمت دزاشیب به دزاشیب اشاره کرد و گفت: این موضوع به کمیسیون نامگذاری ارجاع داده شده است.

*محله اوین– منطقه 1

پیرهادی در ادامه به وضعیت محله اوین واقع در منطقه 1 اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و افزایش تعداد مخازن و ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر به ویژه مشاغل مکانیکی و تعمیرات اتومبیل در خیابان شهید کچوئی و خیابان اوین در دست بررسی است.

وی ادامه داد: لایروبی نهر قدیمی اوین به درکه، نظارت مستمر بر حفظ و نگهداشت باغات و درختان موجود در سطح محله به ویژه ردیف درختان چنار به طول سه کیلومتر حد فاصل اوین تا درکه، اتخاذ تمهیدات لازم به منظور انسداد لوله های پساب های خانگی به داخل نهرها و مسیر اصلی رودخانه اوین سایر مواردی است که در حوزه خدمات شهری قابل پیگیری است.

تجهیز بوستان موعود و هشترودی

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تجهیز بوستان های محله از جمله بوستان موعود و بوستان هشترودی به وسایل ورزشی نو و احداث بوستان محله ای با پیشنهاد اعضای شورایاری مبنی بر تملک قطعه باغ موجود در مرکز محله معروف به "باغ توتونچی" با مساحت تقریبی 4000 متر مربع و جابه جایی تیرهای برق واقع شده در وسط معابر ناشی از عقب نشینی های انجام شده در سطح محله موضوعاتی هستند که در دستور کار قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله اوین نیز تخصیص خطوط اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مینی بوس در سطح محله، امکان اتصال خط 6 مترو به میدان شهید شهریاری و ادامه آن به میدان قدس و تجریش، نصب تابلوهای راهنمای مسیر ورود به محله های اوین، درکه، کوهسار، بازداشتگاه اوین به منظور جلوگیری از اختلال ترافیکی و هدایت صحیح مراجعین در دست پیگیری است.

به گفته پیرهادی، امکان اصلاح هندسی و تعریض خیابان شهید اعرابی به ویژه در پیچ تند مقابل مدرسه ضیائیان، ساماندهی حجم ترافیک ورودی از بزرگراه یادگار امام (ره) به داخل محله اوین از جمله خیابان کچوئی و همچنین رفع انسداد ترافیکی میدان شهید شهریاری در ساعات اوج تردد مواردی هستند که در محله اوین بررسی می شوند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تجهیز ورزشگاه اوین به وسایل ورزشی جدید، تعویض چمن مصنوعی ورزشگاه شهدای اوین و مدرسه 15 خرداد، تجهیز ساختمان سرای محله ،ارایه مساعدت مالی به مساجد محله و همچنین تغییر تعرفه قبوض آب، گاز و تلفن سرای محله به تعرفه فرهنگی موضوعاتی هستند که قابل پیگیری است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تسریع در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و بازنگری در طرح تفصیلی محدوده مورد نظر (محله با عنوان "بافت ارزشمند روستایی" نامگذاری شده درحالی که بنا به اظهارات اعضای شورایاری در محدوده مذکور ده ها برج و بناهای بیش از 9 طبقه احداث شده است).

تغییر نام خیابان های محله اوین

وی گفت: اهالی محله اوین درخواست تسریع و تکمیل عملیات به منظور اتصال به سیستم شبکه فاضلاب شهری و همچنین احداث دبیرستان دولتی پسرانه و دخترانه و نوسازی دبستان ضیائیان را داشته اند که این موارد جهت اقدام به سازمان های مربوطه ارجاع داده شده است.

پیرهادی بیان کرد: تغییر نام خیابان "شهید کچوئی" به نام "شهدای اوین" و "خیابان "دشت بهشت" به "شهید کچوئی" نیز از سوی اهالی مطرح شده که این موارد به کمیسیون نامگذاری ارسال شده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات محلات شهر تهران از ابتدای دوره چهارم شورای شهر تهران و در طی سه سال و نیم مسئولیت خود، به مشکلات و مطالبات 223 محله شهر تهران رسیدگی کرده و علاوه بر دیدار با شهروندان محلات و یا دریافت مشکلات و خواسته ها از طریق شورایاران و فعالان مناطق، کمبودها را به دستگاه و سازمان های ذیربط در شهرداری تهران ارجاع داده و پیگیر حل مشکلات شده است.