ارائه عملکرد پلیس پیشگیری ناجا از ابتدای طرح نوروزی

سرهنگ علی هاشمی در جلسه قرارگاه نوروزی ابوذر پلیس پیشگیری ناجا اظهار کرد: خدمت به مردم افتخار بزرگی برای پلیس است و برقراری نظم، امنیت و ارتقای احساس آرامش و آسایش فردی و اجتماعی در کشور حاصل تلاش خادمان ملت فهیم و شریف ایران اسلامی در نیروی انتظامی است.

معاون اجرایی پلیس پیشگیری ناجا افزود: امروز اگر دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی به توانمندی‌های خیره‌کننده نظام جمهوری اسلامی معترف هستند،  نتیجه جانفشانی‌های ملت بزرگ ایران در طول هشت سال دفاع مقدس و هم چنین پاسداری از دستاوردهای انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه چتر امنیت پلیس در سراسر کشور گسترده شده است، افزود: کارکنان پلیس پیشگیری با حضور مقتدر و هوشیارانه، شبانه روز در تلاش هستند که مردم در سطح بالایی از احساس امنیت و آرامش زندگی کنند.

سرهنگ علی هاشمی در ادامه با بیان اینکه پلیس پیشگیری ناجا با بهره گرفتن از ظرفیت نگهبانان محله، پلیس‌های افتخاری و … نسبت به تقویت گشت‌های پیاده، موتوری و خودرویی، ایستگاه‌های پلیس (کانکس وچادر)، ایستگاه‌های بازرسی ثابت و موقت در سراسر کشور اقدام کرده است، بر عزم پلیس در بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ممکن تأکید کرد.

معاون اجرایی پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به حجم بالای مسافرت‌ها در طول ایام نوروز گفت: روزانه حدود ۹۰ هزار نفر از طریق حمل و نقل ریلی، دویست هزار نفر از طریق هواپیما و بیش از این تعداد نیز توسط وسائط حمل و نقل پایانه‌های جاده‌ای در سطح کشور جابه‌جا شدند و پلیس‌های تخصصی زیرمجموعه پلیس پیشگیری ناجا در این سه حوزه وظیفه تأمین امنیت مسافران را از مبدأ تا مقصد بر عهده داشتند.

وی با اشاره به اینکه در طول تعطیلات نوروزی روزانه حدود ۲ میلیون نفراز مراکز گردشگری و اماکن تاریخی بازدید کردند، گفت: در ایام نوروز، یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزون بر حراست از اموال موزه‌ها و اماکن تاریخی، برقراری نظم و امنیت مراجعان نوروزی به این مکان را نیز به خوبی بر عهده گرفتند.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به عملکرد پلیس پیشگیری ناجا از ابتدای طرح نوروزی افزود: همکاران پلیس پیشگیری ناجا از آغاز اجرای این طرح تاکنون موفق به کاهش ۱۹٪ درصدی کل جرایم شده‌اند.