مخالفت شورایی ها با اقدام شهرداری در حوزه گردشگری

مجتبی شاکری گفت: متاسفانه سند بالادستی در رابطه با موضوع گردشگری در  شهرداری تهران موجود نیست و همین موضوع نیز سبب می شود اقدامات صورت گرفته در این رابطه آنطور که باید بر اساس برنامه نباشد.

وی افزود: شهرداری تهران طی سال های اخیر در ایام عید به بحث گردشگری پرداخته است اما به این خاطر که سند بالادستی در این رابطه موجود نبوده، برنامه ها بر مبنای اصولی پیش نرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم ایجاد درآمد پایدار از طریق گردشگری اظهارکرد: بدون شک گردشگری باید درآمد پایدار ایجاد کند زیرا مقوله گردشگری یک صنعت محسوب می شود اما در شهر تهران شاهد هستیم که شهرداری نه تنها درآمد پایدار ایجاد نمی کند بلکه مبالغ زیادی را نیز در حوزه گردشگری صرف می کند.

شاکری با تاکید بر اینکه " گردشگری با گردشبری متفاوت است" تصریح کرد: اقدامی که اکنون در شهر تهران صورت می گیرد گردشبری است و این با مقوله گردشگری تفاوت قابل توجهی دارد.

وی ادامه داد: شهرداری در ایام عید دست به گردشبری شهروندان زده بود و نباید این چنین باشد که شهرداری اعتبار هزینه کند تا شهروندان را به گردش رفتن سوق دهد. اگر مفهوم گردشگری مد نظر باشد، افراد باید پول هزینه کنند تا به گردش بروند.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از ارائه نشدن آمار هزینه های صورت گرفته از سوی ستاد گردشگری تهران طی سال گذشته و سال جاری خبرداد و اذعان کرد: سال گذشته از شهرداری تهران درخواست کردیم که آمار هزینه کرد ستاد گردشگری را اعلام کند اما این اتفاق نیافتاد و در رابطه با اقدامات سال 96 ستاد نیز هنوز گزارشی به شورا ارائه نشده است.

شاکری با بیان اینکه " برخی هزینه ها در ستاد گردشگری مشخص نیست" گفت: در ستاد گردشگری هزینه های صورت گرفته به نوعی محو می شود. برای راه اندازی ستاد از چادرهای بحران استفاده شده و تعدادی از شهریاران جوان برای این کار به کار گرفته می شوند اما در حقیقت هزینه هایی برای این کار صورت می گیرد که محاسبه نمی شود و اعلام می شود که در این رابطه هزینه ای صورت نگرفته است.