لایروبی انهار سرپوشیده محله دربند/  ساماندهی ترافیکی محدوده میدان میوه و تره بار محله جماران

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله دربند واقع در منطقه 1 اظهار کرد: در حوزه خدمات شهری، غرس درختان در سطح محله به ویژه خیابان سربند حد فاصل میدان دربند تا سربند، لایروبی انهار سرپوشیده محله و بازسازی نهرهای آب، تأمین روشنایی معابر عمومی و تعویض و تعمیر چراغ های معیوب، احداث بوستان ویژه کودک به منظور ایجاد فضای بازی کودکان محله، استقرار کانکس های ویژه جمع آوری بازیافت در محله و زیباسازی و بهسازی حاشیه رودخانه دربند در دست بررسی است.

وی با اشاره به موارد در دست بررسی در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله دربند، بیان کرد: در این زمینه نیز سنگفرش کردن خیابان و میدان سربند، اصلاح هندسی میدان باغ شاطر، ایجاد خط ویژه جهت تردد وسایل حمل و نقل و عمومی، خودروهای امدادی، احداث پارکینگ طبقاتی در میدان سربند و لکه گیری و ترمیم روکش آسفالت معابر محله در دستور کار قرار دارد.

احداث دارالقرآن در محله دربند

پیرهادی ادامه داد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله نیز  احداث کتابخانه در سطح محله، احداث مجموعه های ورزشی چندمنظوره (سرپوشیده) و استخر به منظور بهره برداری اهالی محله، احداث دارالقرآن و بازسازی کتابخانه ها و مساجد موجود در سطح محله در دست پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به پیشنهادات مطرح شده از سوی شورایاران محله در حوزه معماری و شهرسازی اشاره کرد و گفت: تسریع در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی  و بهسازی بافت فرسوده و آزادسازی زمین های واقع در مجاورت هتل دربند از جمله پیشنهادات ارائه شده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شورای شهر تهران اظهار کرد: اهالی محله دربند درخواست استقرار مأموران نیروی انتظامی به منظور تأمین امنیت و همچنین تسریع و تکمیل عملیات حفاری به منظور اتصال به سیستم شبکه فاضلاب شهری را داشته اند که این موارد به دستگاه های مربوطه ارجاع شده است.

محله جماران – منطقه 1

وی در ادامه در خصوص محله جماران واقع در منطقه 1 تصریح کرد: در این محله نیز مواردی از جمله  نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و پسماند در سطح محله، مراقبت و هرس درختان  موجود در محله، لایروبی کانال های سرپوشیده آب و انهار محله و انتقال میدان میوه و تره بار جماران به مکان مناسب تر در دست بررسی است.

پیرهادی افزود: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله نیز اصلاح هندسی میدان جماران درراستای تعریض میدان و خیابان های جانبی در دست پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله جماران اقداماتی طی سال های گذشته صورت گرفته است،گفت: برای سرعت بخشیدن به برنامه ها تکمیل عملیات ساختمانی ورزشگاه جماران در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات محلات شهر تهران از ابتدای دوره چهارم شورای شهر تهران و در طی سه سال و نیم مسئولیت خود، به مشکلات و مطالبات 223 محله شهر تهران رسیدگی کرده و علاوه بر دیدار با شهروندان محلات و یا دریافت مشکلات و خواسته ها از طریق شورایاران و فعالان مناطق، کمبودها را به دستگاه و سازمان های ذیربط در شهرداری تهران ارجاع داده و پیگیر حل مشکلات شده است.