ابوالقاسم شیرازی در گفتوگو با فارس اظهار داشت: هم اکنون کارگروه ساماندهی مد و لباس با کمک تولید کنندگان در حال انبوه سازی مدلهای ایرانی و اسلامی مانتو است و در چنین شرایطی قطعاً جایی برای مانتوهای وارداتی و نامناسب باقی نمیماند.

وی افزود: اگر مانتوهای وارداتی در چارچوب قانون و به صورت مجاز وارد کشور شوند باید دارای استانداردهای اسلامی باشند در این صورت می‌توانند در کنار سایر کالاهای تولیدی کشور در لباس‌فروشی‌های مختلف سطح شهر عرضه شوند.

مسئول اتحادیه کشوری لباس و پوشاک با بیان اینکه مانتوهایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند عمدتاً دارای ابتذال هستند، گفت: در طرح‌های مختلف اتحادیه پوشاک با عرضه کنندگان لباس‌های قاچاق برخورد شده و آنها را جمع‌آوری خواهیم کرد.

شیرازی بیان کرد: اگر لباس‌های موجود در بازار آرم و نشانه‌ای از گروه‌های منحرف داشته باشند آنها را جمع آوری خواهیم کرد همچنین مانتوهای تنگ و کوتاه دیگر در ایران جایی ندارند چرا که تمام تولیدکننده‌ها و ایده پردازان در صنف طراحی به سمت مانتوهایی که دارای ارزش‌های اسلامی و ایرانی هستند، حرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هماکنون قد تمام مانتوهایی که دارای ارزشهای اسلامی و ایرانی هستند حداقل ۱۰۰ اعلام شده است، افزود: در بازار مانتوهایی از سایز ۳۶ تا ۵۰ وجود دارد؛ باید توجه داشت که کوتاه بودن مانتو دلیلی بر ابتذال آن نیست بلکه خریدار باید در هنگام تهیه، مانتوی مناسب با قد خود را خریداری کند و تمام مانتوهایی که به بازار عرضه میشوند دارای جنبه اسلامی، ایرانی و منطبق با مد روز هستند.