افتتاح طرح توسعه شبستان‌های حرم امامین جوادین (ع) در عید فطر
 حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح که با کمک‌های مردمی و همت متخصصان ایرانی در شبستان شرقی و غربی متصل به حرم در حال اجراست، وسعت کنونی این آستان مقدس 4 برابر افزایش می‌یابد.
 
وی با اشاره به حضور چشمگیر زائران ایرانی در حرم امام موسی کاظم و امام جواد(ع) در ایام و مناسبت‌هایی مانند اربعین طی سال‌های اخیر افزود: به‌منظور رفاه حال زائران ساخت دو صحن بزرگ امام رضا(ع) با 60 هزار مترمربع زیربنا و صحن صاحب الزمان(عج) با 70 هزار مترمربع زیربنا در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات است.
 
پلارک با اشاره به وجود میراث ارزشمند هنر و معماری ایرانی و اسلامی در حرم امامین جوادین (ع) گفت: در جای جای این حرم مطهر، کاشی‌کاری‌های ارزشمندی مربوط به دوران صفویه و قاجار وجود دارد که هم‌اکنون به دست کارشناسان ایرانی در حال ترمیم و بازسازی است.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه حرم این دو امام همام بزرگترین صحن در اعتاب مقدسه است یادآور شد: سال گذشته با همت استادکاران ایرانی طرح مرمت و طلاکاری 3 گلدسته حرم بعد از 2 سال تلاش به اتمام رسید و در عید فطر گذشته رونمایی شد.
 
وی با اشاره به طرح بازسازی مقرنس‌های مطلای ایوان حرم گفت: بازسازی و احیا مسجد تاریخی صفویه و الحاق آن به حرم مطهر ازجمله اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات به‌منظور حفظ آثار تاریخی ایران اسلامی و نیز توسعه حرم بود که وسعت آن را دو برابر کرد.
 
وی یادآور شد: پیش از این طرح مقاوم سازی، طلاکاری و تعویض خشت‌های دو گنبد حرم مطهر این دو امام همام هر یک به تعداد 10 هزار و 500 خشت طلا، ساخت صندوقچه‌های مضجع امامین جوادین (ع) و دوخت روپوش مضجع، ساخت چندین در مطلا، مینا کاری کتیبه‌های ضریح مطهر، طلاکاری و نوسازی و احیا ایوان باب المراد با همت خیرین، ناذران، هنرمندان و کارشناسان ستاد بازسازی عتبات عالیات صورت گرفته بود. 
 
پلارک افزود: تعویض سنگ کف، بدنه و حجره‌های صحن حرم مطهر، مقاوم سازی، تعویض سنگ رواق‌های حرم مطهر، تعویض سنگ کف و بدنه  ایوان جنوبی (باب القبله)، تعویض سنگ کف و بدنه  ایوان غربی (باب القریش)، تعویض سنگ کف و بدنه و ایجاد محراب مسجدالرضا(ع) و بازسازی و مرمت دارالمفید مسجد الرضا (ع) از دیگر اقدامات صورت گرفته برای بازسازی حرم مطهر امامین جوادین(ع) بود. 
 
وی با تجلیل از حمایت‌های مادی و معنوی خیرین و ناذران از ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: مردم دوستدار اهل بیت(ع) استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد بیشترین مشارکت را در بازسازی حرم امامین جوادین (ع) داشته‌اند.