آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتاب های درسی

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی چند سالی است که طرح سفارش اینترنتی کتب درسی را اجرا می‌کند.

در این طرح، خانواده‌ها و دانش‌آموزان از طریق سایت www.irtextbook.com به ثبت‌نام کتب درسی سال تحصیلی آینده اقدام می‌کنند و در ابتدای مهرماه، کتاب‌های درسی از مدرسه محل تحصیل تحویل می‌گیرند.

لیدا نیک‌روش مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای که امسال برای نخستین بار انجام می‌شود نیز از تیرماه به صورت اینترنتی قابل انجام است.

نیک‌روش با اشاره به زمان بندی تعیین شده برای ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام کتب درسی برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از 15 تیرماه آغاز و تا 17 شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و همچنین ثبت‌نام کتب برای پایه‌های دوم تا ششم دبستان از 19 فروردین آغاز و تا 15 خردادماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: ثبت نام و سفارش اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی از 19 فروردین ماه آغاز و تا 15 خرداد ماه ادامه می‌یابد.

مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بیشترین تغییرات در کتاب‌های پایه یازدهم اتفاق افتاده است که منتظر هستیم تا تولید و چاپ آنها به اتمام برسد و پس از قیمت گذاری برای عرضه آماده شود.