رتبه اول خراسان جنوبی دراهداء نذورات مالی

 درباره میزان جذب نذورات و کمک‌های مردمی در استان‌های مختلف به ستاد بازسازی عتبات عالیات، گفت: مشارکت‌های مردم ایران همواره و در طول سالیان گذشته در امور خیر بسیار خوب بوده و در سال 95 هم وضعیت به همین منوال بوده است که حاکی از رشد بسیار خوبی در این خصوص می‌باشد.

وی افزود: تاکنون 85 درصد از تعهدات جاری ستاد بازسازی عتبات عالیات در سطح کشور تحقق پیدا کرده و امیدواریم تا پایان سال مالی این ستاد که 30 خرداد 96 است تحقق این تعهدات به صورت 100 درصدی باشد.

افضلی تصریح کرد: در نشستی که در مشهد در سال گذشته و با حضور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و تمامی معاونان ستاد و روسای ستاد بازسازی عتبات در ایران و عراق برگزار شد تعهدات سال 96 پیش‌بینی و به امضا رسید که امیدواریم در سال جاری با کمک مردم خیر ایران بتوانیم تعهدات سال 96 را محقق کنیم تا همه این اقدامات خیر باقی‌الصالحاتی برای همه ما محسوب شود.

معاون هماهنگی و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره بیشترین حجم کمک‌های مردمی با توجه به جمعیت مستقر در استان‌ها اظهار داشت: با توجه به جمعیت و محل جغرافیایی، با آنکه حدود نیمی از مردم استان خراسان جنوبی تحت پوشش نهادها و سازمان‌های حمایتی هستند اما میانگین نذورات مردمی با توجه به جمعیت این استان بین 5 تا 7 هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر براساس سرانه جمعیت، میزان کمک‌های مردمی به ستاد بازسازی عتبات عالیات را در نظر بگیریم استان خراسان جنوبی در رده اول و ا ستان کرمان در رده دوم قرار دارد.

افضلی گفت: با آنکه جمعیت استان خراسان جنوبی 700 هزار نفر و استان تهران 12.5 میلیون نفر است اما میزان کمک‌های مردمی استان خراسان جنوبی براساس سرانه جمعیت در رتبه اول قرار دارد اما با این حال میزان کمک‌های مالی جمع‌آوری شده از مردم استان تهران حدود 20 میلیارد تومان و میزان کمک‌های مالی جمع‌آوری شده از مردم استان خراسان جنوبی حدود 5 میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: حدود نیمی از نذورات کمک‌های مردمی استان خراسان جنوبی توسط خواهران صورت می‌گیرد اما این میزان در استان تهران فقط 5 درصد است.

وی افزود: بخش خواهران ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران از ابتدای سال 95 فعالیتش را آغاز کرده و انتظار داریم تا میزان جذب نذورات و کمک‌های مردمی بانوان در این استان افزایش چشمگیری پیدا کند و به 2 برابر میزان فعلی برسد.

افضلی درباره طرح‌های جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات برای جذب نذورات و کمک‌های مردمی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری نذورات از راه‌های الکترونیکی و درگاه‌های بانکی بخشی از کارهای ما است که امیدواریم با تبلیغات بیشتر در فضای مجازی در این مسیر موفق‌تر از گذشته باشیم.

معاون هماهنگی و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره ارائه نمونه‌ای از راه‌های جدید جذب نذورات و کمک‌های مردمی به ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: دل نوشته‌های استان لرستان که توسط آموزش و پرورش این استان در مدارس پخش می‌شود توانسته به افزایش نذورات و کمک‌های مردمی در ا ین استان کمک چشمگیری کند.

وی گفت: هیات‌ امنای ستادهای استانی ستاد بازسازی عتبات عالیات که در بین آنها امام جمعه، استاندار و فرمانده سپاه حضور دارند توانسته‌اند در جذب نذورات و کمک‌های مردمی به این ستاد نقش بسیار والایی را ایفا کنند چرا که آنها پس از بازدید از اقدامات مختلف ستاد بازسازی عتبات عالیات در ایران و عراق و سخنرانی در مراکز و منابر مختلف توانسته‌اند در افزایش این جذب نذورات کمک کنند.

افضلی در پایان خاطرنشان کرد: اخیرا به دنبال تشکیل اتاق فکر جهت شناسایی نخبگان، خیرین و متخصصین در کشور و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی برای رایزنی و برگزاری همایش‌های استانی و شهرستانی برآمده‌ایم و می‌کوشیم با این طرح ارتباط مستقیمی با این افراد جذب افزایش جذب نذورات و کمک‌های مردمی به ستاد بازسازی عتبات عالیات