پلمب واحدهای آلاینده که به اخطاریه‌های محیط زیست توجه نمی کنند

محمد رستگاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره پایش و نظارت واحدهای آلاینده استان تهران اظهار کرد: طرح پایش ویژه در سال 955  به اجرا درآمد و این مهم در سال جاری نیز به‌طور جد دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعاً پایشهای ویژه واحدهای صنعتی و تولیدی استان تهران همانند سال گذشته انجام می‌گیرد و برخورد قاطع با متخلفانی که به اخطاریه‌ها توجه نکنند، مدنظر خواهد بود.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: طرح پایش از کانونهای انتشار آلایندگی مورد توجه است و در این میان برخی پایانه‌ها، پروژه‌های عمرانی و سایر پتانسیلهای آلوده کننده کیفیت هوا مورد نظارت قرار می‌گیرند.

به گفته رستگاری، تعدادی از واحدهای آلاینده و پروژ‌ه‌ها سال 95 اخطاریه دریافت کردند و برخی واحدها نیز در لیست صنایع آلاینده قرار گرفتند.

وی ادامه داد: سال گذشته حدود 400 واحد در لیست صنایع آلاینده قرار گرفتند که در صورت ورود به این لیست مشمول پرداخت یک درصد عوارض به شهرداریها می‌شوند.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در صورتی که واحدهای آلاینده به اخطاریه‌ها و درج شدن در لیست صنایع آلاینده توجه نکنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و مرحله آخر پلمپ واحد مذکور خواهد بود.

رستگاری خاطرنشان کرد: در سال 95 با واحدهای آلاینده‌ای که به اخطارها توجه نکردند، برخورد قاطع شد و برخی واحدهای آلاینده نیز توسط مرجع قضایی پلمپ شدند.

وی اظهار کرد: امسال نیز پایش ویژه ادامه خواهد یافت و نظارت بر معادن استان تهران نیز همانند گذشته انجام می‌گیرد.