مقابله مدیریت شهری با فساد

الهه راستگو درباره نقش مدیریت شهری در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت:‌ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در همه اجزای شهر و مدیریت شهری قابل اجرا است. از تولید تا مصرف،از فرهنگ تا صنعت، از تبلیغ تابلوی شهری تا ساخت و ساز منطبق با الگوهای بهینه مصرف، مصالح و انرژی، الگوهای بهینه حمل و نقل تا شیوه‌های مدیریت پسماند، همگی قابل الگوسازی و مصداق سازی در اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: با توجه به اینکه گستره فعالیت‌های شهرداری‌ بر سبد اقتصادی مردم بسیار وسیع و دوسویه است، بنابراین لازم است شهرداری خدماتی ارائه ‌دهد و بخش‌های مختلف سلامت، آموزش،صنعت و بازار را پر رونق و تقویت نماید و بسترساز کارآفرینی در جامعه باشند. در این راستا راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در مدیریت شهری با تاکید بر تولید و اشتغال ارائه ‌می‌شود.

راستگو ادامه داد: استفاده از محصولات دانش بنیان در حوزه خدمات شهری با بهره‌گیری از نخبگان و متخصصان توانمند باعث افزایش سطح کیفیت و خدمت رسانی در این حوزه خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: شهرداری‌ها بعنوان‌یکی از متولیان اصلی در شهرها که زیرساخت‌های مناسب برای بسترسازی و توسعه انرژی‌های نو را دارا می‌باشند با عنایت به در اختیار داشتن بیشترین فضای عمومی‌و مشارکتی شهر سیستم‌های حمل و نقل عمومی،نظارت بر ساخت و سازها و.. می‌توانند در توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر مهمترین نقش را ایفا کنند.

وی بیان داشت:استفاده از روش‌های نوین در مدیریت پسماند، مدیران شهری می‌بایست روش‌هایی را بکار گیرند تا علاوه بر جلوگیری از دفع غیر اصولی پسماند و کمک به حفظ محیط زیست،بتواند مراحل بازگشت و استفاده این سرمایه به اقتصاد و ایجاد اشتغال فراهم سازد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران یاد آور شد: بهره‌گیری از فضاهای موجود و در اختیار مدیریت شهری (به عنوان مثال سراهای محلات) و در اختیار قراردادن فضا و خدمات رایگان جهت حمایت از جوانان و نخبگان محلی جهت کارآفرینی و ایجاد اشتغال در تخصص‌های مختلف و نوین.

 

راستگو یاد آور شد:  شهرداری‌ها بدلیل محدودیت در منابع، باید در مصارف جاری خود بازنگری جدی داشته باشند و با شناخت ظرفیت و باورها و توانمندی‌های داخلی، الگوی مناسب مصرف را در نظر قرار دهند، همچنین مقابله جدی مدیریت شهری با تجمل گرایی و فساد و رشوه، تلاش و همت برای ارتقاء کیفیت خدمات عمرانی، ایجاد زیرساخت لازم برای مشارکت مردم در اداره شهر و ایجاد مدیریت‌یکپارچه شهری از جمله ضروریاتی است که شهرداری‌ها باید به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در تولید و اشتغال مورد توجه قرار دهند.