جدیدترین اطلاعات درباره پیگیریهای فاجعه منا میان ایران و عربستان

 حمید محمدی در نشست شورای برنامه‌ریزی حج به محورهای مذاکرات خود با وزیر حج عربستان اشاره کرد و گفت: در این گفت‌وگوها مسایل اجرایی و توافقات صورت گرفته در تفاهم نامه حج مطرح و به صورت دقیق بررسی شد؛ کارها و برنامه‌ها نیز درحوزه‌های مختلف در فضایی مناسب در حال پیگیری است.

وی فاجعه منا را ازمحورهای مهم مورد توجه در این مذاکرات دانست و افزود: وزیر حج عربستان نیز با حساسیت روند کار در کمیته تشکیل شده برای بررسی ابعاد مختلف این فاجعه را دنبال می‌کند و جمهوری اسلامی ایران هم نظرات خود درباره فاجعه منا را به طرف مقابل ارائه کرده است و کار با جدیت دنبال می‌شود.

سرپرست سازمان حج وزیارت ادامه داد: طرف سعودی برای صدور ویزا جهت اعزام تیمهای کارشناسی بخشهای مختلف آمادگی دارد و درمذاکرات تصریح شد در صورتی که مشکلات اجرایی را در حج امسال شاهد نباشیم راه اندازی سفرعمره نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

درادامه این جلسه نحوه اطلاع‌رسانی، میزان اسکان حجاج ایرانی درمدینه قبل و بعد با توجه به امکانات موجود دردو شهرمدینه و مکه، اسکان زائران درعرفات و منا ، نقل و انتقال حجاج توسط شرکتهای هواپیمایی داخلی و سعودی و نحوه واگذاری فیش های حج وعمره اولویت دار بررسی شد و نماینده ولی فقیه لزوم افزایش اطلاع رسانی به مخاطبان حوزه حج در امورمختلف فرهنگی و اجرائی را یادآور شد.