با مترو  به زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بروید

هابیل درویش در مراسم آغاز به کار توسعه بخش جنوبی خط 6 مترو تهران از دولت‌آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار داشت:‌ در مطالعات و مصوبات قانونی احداث این پروژه را نیز نداشته‌ایم و در خط 6 مترو از کن تا دولت‌آباد مصوب شده بود.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم جای شهردار تهران خالی است،‌ گفت: به جهت بی‌انصافی‌هایی که در جامعه حضور دارد شهردار تهران امروز در این مراسم حضور پیدا نکرد. اصرار شهردار تهران این بود که مترو به حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برسد. 

درویش بیان داشت:‌ در حال حاضر مطالعات توسعه این خط به پایان رسیده است و این توسعه به طول 6 کیلومتر و 4 ایستگاه است که به خط 6 متصل می‌شود. 

مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: با تکمیل خط 6 مترو تهران شمال غرب به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) متصل می‌شود. 

وی افزود: برای خط 6 مترو هزار میلیارد تومان تملک زمین داشته‌ایم و 6 هزار میلیارد تومان هزینه پروژه این خط در فاز اول تا بهره‌برداری بوده است. 

درویش بیان داشت: قالیباف ظاهر و باطنش فرق دارد بلکه باطنش خیلی زیباتر از ظاهرش است. قالیباف ولایتمدار، دوستدار مردم، شجاع و خدمت‌گزار است. 

مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود:‌ اقداماتی که در شهر تهران صورت گرفته است بسیار زحمت داشته است و شهروندان با حضور شهردار بعدی متوجه می‌شوند که شهردار فعلی تهران چه خدماتی را ارائه داده است.

به گزارش خبرنگار فارس، خط 6 مترو تهران به طول 32 کیلومتر در شهرک کن در شمال غربی تهران آغاز و با گذر از خیابان کوهسار بزرگراه‌های شهید همت، آیت‌الله اشرفی اصفهانی وارد خیابان مرزداران شده تا با عبور از بزرگراه یادگار امام (ره) در ادامه مسیر به میدان‌های ولیعصر (عج)، هفت تیر، امام حسین (ع) و شهدا می‌رسد؛‌ و سپس با عبور از خیابان 17 شهریور به منطقه دولت‌آباد در جنوب شرقی تهران منتهی می‌شود.

بخش توسعه جنوبی خط 6 مترو تهران به طول 6 کیلومتر از منطقه دولت‌آباد آغاز و به ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) منتهی می‌شود.

با احداث توسعه جنوبی خط 6 مترو تهران طول این خط به 38 کیلومتر خواهد رسید و تبدیل به بلندترین خط مترو در خاورمیانه خواهد شد و تعداد ایستگاه‌های آن نیز به 31 ایستگاه خواهد رسید.