سرانجام گروگانگیری در مشهد

 

سرهنگ علیرضا شریفی درباره جزئیات حادثه گروگانگیری در مشهد مقدس، اظهار داشت: در ساعات اولیه بامداد روز سه شنبه ( 22 فروردین ماه) حادثه گروگانگیری منطقه "همت آباد" مشهد مقدس به یگان ویژه ابلاغ شد، واحد رهایی گروگان این یگان در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یافت و فرماندهی صحنه مأموریت را بر عهده گرفت.

وی افزود: فرد گروگانگیر با گروگان گرفتن 6 نفر از اعضای یک خانواده و با شلیک به مادر خانواده و تهدید به قتل سایر افراد، از نیروهای پلیس حاضر در محل خواست تا صحنه را ترک کنند؛ با توجه به خونریزی شدید مادر خانواده که از ناحیه بازو مورد اصابت گلوله گروگانگیر قرار گرفته بود و با صحبت‌های متقاعد کننده، فرد مصدوم آزاد و جهت مداوا در اختیار عوامل اورژانس حاضر در محل قرار گرفت.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در ادامه عملیات با صحبت ها و مذاکرات صورت گرفته، گروگانگیر تعداد 3 نفر از افراد گروگان گرفته شده را آزاد کرد اما همچنان تهدید و اقدام به تیراندازی به سمت مأموران می کرد؛ با ورود غافلگیرانه واحد رهایی گروگان، گروگانگیر که راهی برای فرار نمی دید در اقدامی ناگهانی با اسلحه خود اقدام به خودکشی کرد که با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد؛ در حال حاضر وضعیت عمومی وی رضایت بخش است.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد که متهم در پی جواب رد از سوی خانواده دختر مورد علاقه‌اش اقدام به گرونگیری کرده است، گفت: پس از پایان مأموریت، جمعی از اهالی محل و همسایگان افراد گروگان گرفته شده از حضور پلیس در کوتاه ترین زمان ممکن و برقراری امنیت، تقدیر و تشکر کردند.

کلاهبرداری با ادعای فروش نیم بهای بلیت کنسرت پاپ

سرهنگ جواد جهانشیریگفت: در پی تبلیغات گسترده در فضای سایبری مبنی بر فروش نیم بهای بلیت کنسرت یکی از هنرمندان معروف موسیقی پاپ در سالن همایش های شهر شاندیز، تیمی از پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شد.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی افزود: کارشناسان پلیس فتا با توجه به تبلیغات مشکوک در این زمینه تحقیقات خود را آغاز و در تماس با مدیر برنامه این هنرمند مشخص شد تبلیغات مزبور کلاهبرداری است.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات پلیس برای دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندان خواست قبل از هرگونه خرید اینترنتی، نسبت به اصالت موضوع تحقیق کنند.

سرهنگ جهانشیری توصیه کرد شهروندان برای خرید اینترنتی آدرس دقیق اینترنتی سایت را وارد کنند تا به سوی سایت های کلاهبردار هدایت نشوند.

برخورد اتوبوس با کامیونت در مشهد 2 کشته برجای گذاشت

سرپرست ایستگاه پنجم سازمان آتش نشانی مشهد گفت : 2 نفر از اعضای یک خانواده در سانحه رانندگی برخورد اتوبوس با کامیونت در این شهر جان خود را از دست دادند.

مرتضی باقری گفت: یک دستگاه خودروی اتوبوس درون شهری و یک کامیونت امروز در محدوده خیابان وکیل آباد 56 به علت نامعلومی به یکدیگر برخورد کردند.

وی بیان کرد: بر اثر این حادثه، سه سرنشین کامیونت داخل خودرو محبوس شدند که با تلاش آتش نشانان به سرعت به بیرون منتقل شدند.

باقری خاطرنشان کرد : 2 نفر از سرنشینان این خودرو که مادر و کودکی بودند در دم جان خود را از دست دادند و راننده نیز به دلیل شدت جراحات به بیمارستان منتقل شد.