شایع ترین علت جراحی های ستون فقرات
علی اندلیب دبیر علمی سومین کنگره منطقه‌ای میان دوره‌ای انجمن ارتوپدی ایراندرباره این کنگره اظهارداشت: این کنگره از ۶ تا ۸ اردیبهشت ماه سال جاری در تالار زیتون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه احتمالا بیش از ۲۰۰ نفر برای شرکت در این کنگره ثبت نام می‌کنند، افزود: موضوعاتی همچون جراحی ارتوپدی اطفال، جراحی ستون فقرات، تعویض مفاصل ترومای اندام فوقانی و تحتانی از مباحثی هستند که در این کنگره مطرح می‌شود.
 
این متخصص ارتوپدی ادامه داد: ارتقا بخشیدن دانش همکاران ارتوپدی و انتقال و ارائه جدیدترین دستاوردهای حوزه ارتوپدی از دیگر اهداف برگزاری سومین کنگره منطقه‌ای میان دوره‌ای انجمن ارتوپدی ایران است.
 
اندلیب گفت: گروه هدف این کنگره جامعه ارتوپدی بوده و شرکت در کنگره نیز 13.5 امتیاز باز آموزی دارد، همچنین اساتید و سخنرانانی از استان‌های تهران، شیراز، یزد، اهواز، کرمان و اصفهان در این کنگره شرکت می‌کنند.
 
دبیر علمی سومین کنگره منطقه‌ای میان دوره‌ای انجمن ارتوپدی ایران تصریح کرد: چندین پنل و کارگاه آموزشی در سومین کنگره منطقه‌ای میان دوره‌ای انجمن ارتوپدی ایران برای شرکت کنندگان برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به بیشترین علت جراحی‌های ستون فقرات بیان کرد: تنگی کانال نخاعی، فتق، دیسک کمر و انحرافات ستون فقرات بیشترین علل جراحی‌های ستون فقرات است.
 
این متخصص ارتوپدی به موضوع کمردرد اشاره کرد و گفت: کمردرد یکی از بیماری‌های شایعی بوده که بسیاری از افراد آن را در زندگی تجربه می‌کنند البته باید توجه داشت که تنها کمتر از ۱۰ درصد کمردرد‌ها منجر به جراحی می شود و به عبارتی نیاز به درمان به روش جراحی دارند.