قاتل شهروندان اراکی اعدام شد
قاتل اراکی که در حمله مسلحانه ۶ نفر از شهروندان اراکی را در ۲۲ دی‌ ماه ۹۵ به قتل رسانده بود صبح پنجشنبه در ملأعام اعدام شد.
 
به گزارش ، در نخستین جلسه دادگاه علنی که ١٧ اسفندماه ٩٥ برگزار شد متهم ردیف اول این پرونده به‌ جرم مباشرت در ٦ فقره قتل عمد به ٦ بار قصاص نفس در منطقه شهرک علی‌‌بن ابی‌طالب (ع) محکوم شد.
 
این حکم پس از اعتراض او برای رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال و در شعبه ١٩ دیوان عالی کشور نیز تایید شد.
 
پرونده قاتل ٦ شهروند اراکی پس از سپری کردن مراحل قانونی و قضایی در دیوان عالی کشور به تایید رسید و حکم قصاص وی توسط دیوان عالی کشور قطعی شد. با تایید حکم اعدام این قاتل در دیوان عالی کشور صبح پنجشنبه او در کوی امام علی(ع) منطقه فوتبال اراک به‌دار مجازات آویخته شد. قاتل ٦ شهروند اراکی مدتی قبل از ارتکاب این قتل‌ها به علت شرکت در اختلاف‌های خانوادگی و مضروب کردن یک نفر مدتی در زندان به سر می‌برد.
 
او بعد از یک سال از زندان با قرار وثیقه دویست میلیونی آزاد می‌شود و پس از آن از سوی خانواده و بستگان به عنوان عامل ایجاد نابسامانی و مشکلات در خانواده مورد شماتت قرار می‌گیرد. فشار نیز از سوی خانواده مقتول به درگیری سال گذشته به خانواده آنها بوده که باید از شهر اراک کوچ کنند و بروند.
 
مجموعه این فشارها و بگومگو‌ها گویا موجب سکته پدر متهم و در نهایت وارد آمدن فشار روحی مضاعف روی متهم و در نتیجه حمله مسلحانه به خانواده‌های مرتبط و شاهد در حادثه سال قبل و کشته شدن ٦ نفر می‌شود. قاتل با یک اسلحه کلاشینکف ابتدا سراغ خانواده‌ای می‌رود که در ماجرای سال قبل به عنوان شاهد با پلیس همکاری کرده و موجب دستگیری وی شده بودند در آنجا با شلیک گلوله ٤ نفر را به قتل می‌رساند و سپس سراغ خانواده‌ای می‌رود که در جریان نزاع سال قبل یک نفر از آنها توسط فرد همراه او کشته شده بود. در آنجا نیز پدر و مادر آن خانواده را به قتل می‌رساند و در این میان دو نفر نیز مجروح می‌شوند.