تازه‌ترین جزئیات سیلاب و رانش زمین در شمال غرب کشور

اسماعیل نجار درباره آخرین جزئیات حادثه سیل و رانش زمین در شمال غرب کشور اظهار کرد: برخی مناطق آذربایجانها و کردستان عصر روز گذشته و امروز  بر اثر سیلاب  و رانش زمین دچار حادثه شد؛ متاسفانه غروب روز گذشته در آذربایجان شرقی منطقه آذر شهر حادثه‌ای تلخ برای 17 نفر به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: حدود 17 نفر که با هفت خودرو سواری در محل تفریحی پل آذرشهر (آذرشهر به سمت عجب‌شیر) مشغول تفریح پایان هفته بودند، گرفتار سیلاب شدند و آنها بر اثر این حادثه به داخل آب سقوط کرند و همگی مفقود شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  افزود: پیکر تمامی افراد مفقود شده پس از ساعتها جستجو در میان سیلاب کشف شد که متاسفانه همگی افراد گرفتار شده در این سیلاب جان باختند.

نجار  تصریح کرد: سیل در روستای چنار عجب‌شیر نیز حادثه‌ای تلخ به بار آورد و حدود 20 نفر از ساکنان این روستا مفقود شدند که تاکنون فقط پیکر 18 نفر از مفقود شدگان یافته شده و جست‌وجو همچنان به طور جد ادامه دارد.

وی توضیح داد: متاسفانه در روستای چنار نزدیک به 30 خانوار آسیب جدی دیده‌اند و 12 باب منزل به‌طور کلی از بین رفته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به حوادث پیش آمده از دیروز تا امروز در آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و گفت: در آذربایجان غربی یک نوجوان قصد عبور از رودخانه با دوچرخه را داشت که گرفتار سیلاب شد و جان خود را از دست داد.

نجار با اشاره به حوادث پیش آمده در منطقه بانه تصریح کرد: متاسفانه در بانه نیز یک نفر بر اثر سیلاب جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه رانش زمین در سقز نیز حادثه‌آفرین شده است، گفت: حدود چهار نفر  براثر رانش زمین جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: بر اثر سیلاب دیروز و امروز، تعداد زیادی از خانوارها در مسیر روستاهای آذربایجان شرقی دچار مشکل شدند که برآورد خسارات در حال انجام است.

نجار اظهار کرد: در حال حاضر بازدید از روستای چنار و مناطق آسیب‌دیده از سیلاب ادامه دارد و برآورد خسارات نیز انجام خواهد گرفت.