پیش بینی وضعیت جوی سه روز آینده

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که در روز جمعه وارد کشور شده بود همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و بخشهایی از کشور را دچار بارش باران و کاهش دما می‌کند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که این سامانه بارشی امروز نیز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز، استانهای ساحلی دریای خزر و مناطقی از شمال غرب، نواحی مرکزی ، جنوب غرب و در اواخر وقت شمال شرق کشور را در بر بگیرد که دستاورد آن بارشهای باران و وزش باد شدید موقتی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطقی از شمال شرق، شرق و زاگرس مرکزی و جنوبی افزایش ابر و رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید به‌وقوع می‌پیوندد.

به گفت وظیفه، شدت بارشها امروز در استانهای گلستان، خراسان شمالی، نیمه جنوبی لرستان، مرکزی، شمال خوزستان و شمال چهارمحال بختیاری و ارتفاعات البرز در تهران، البرز و قزوین رخ می‌دهد.

وی افزود:‌ طی  سه روز آینده در نیمه شرقی و مناطقی از جنوب کشور گاهی وزش باد شدید به‌وقوع می‌پیوندد که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت خلیج فارس و دریای عمان اظهار کرد: طی سه روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود.

وظیفه، ارومیه با چهار درجه بالای صفر را سردترین و اهواز با 37 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای امروز تهران در گرمترین لحظات به 24 درجه بالای صفر رسید که بارشهای پراکنده تا اواخر وقت امروز در تهران پدید می‌آید و از فردا رفته‌رفته بارشها کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ورود موج بارشی جدیدی در روزهای آینده تصریح کرد: در حال حاضر سامانه بارشی در کشور فعال است که از روز سه‌شنبه از شمال شرق رفته رفته خارج خواهد شد و سپس موج جدید بارشی از غرب وارد خواهد شد که ثمره آن بارشهای پراکنده باران و رعد و برق است بنابراین بارشها همچنان در کشور جریان دارد.