برخورد قانونی با کامیون‌دارانی که پلاک را برای عدم جریمه باز می‌کنند

سردار رضا مهماندار در پاسخ به سئوالی درخصوص پارک تعداد زیادی کامیون در محله مشیریه گفت: همکاران بنده در پلیس راهور تهران به صورت روزانه با کامیون‌های مختلف که در محله‌های توقف‌ ممنوع حضور دارند، برخورد می‌کنند که برخورد قانونی آنها همواره ثبت و ضبط است.

وی افزود: در محله مشیریه هم تعداد زیادی کامیون متوقف هستند که البته علت این توقف هم به پارک شبانه کامیون‌داران باز می‌گردد و رانندگان این خودروها پس از توقف در محل‌های مختلف پلاک ماشین خود را باز کرده و عملاً پلاکی در دسترس مأموران پلیس برای برخورد قانونی و جریمه آنان وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: با هماهنگی بعمل آمده با مرجع قضایی قرار شد که با کامیون‌هایی که پلاک خود را باز کرده و در محل‌های غیرقانونی توقف می‌کنند برخورد لازم صورت گیرد و پس از آن این رانندگان را به جامعه معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل مبلغ پایین جریمه کامیون‌هایی که در محل‌های توقف ممنوع حضور دارند و یا به معابر شهری ورود می‌کنند و باز دارنده نبودن مبلغ 20 هزار تومان جریمه برای آنان، این موضوع در شورای شهر مطرح شد و اعضای این شورا مبلغ جریمه را به 90 هزار تومان افزایش و همچنین 4 نمره منفی برای این رانندگان در نظر گرفتند.

مهماندار گفت: برای ساماندهی عبور و مرور کامیون‌ها در سطح شهر برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم و می‌کوشیم با اجرای این برنامه، توجه ویژه‌ای در زمینه حقوق شهروندی داشته باشیم.