تهیه لایحه احراز جانباختگان آتش نشانی با بالاترین پست سازمانی/ تنها 30 درصد از عوارض ایمنی در این بخش هزینه می شود

گروه اجتماعی- رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران ار تهیه لایحه برای احراز جانباختگان آتش نشانی با بالاترین پست سازمانی و شرایط استخدامی خبر داد و گفت: هر سال تنها 30 درصد از عوارض ایمنی در این حوزه هزینه می شود.

معصومه آباد رییس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکار نیوز با اشاره به لایحه خدمات به خانواده های جانباختگان آتش نشانی که سال گذشته در شورای شهر تهران به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: در این لایحه پست سازمانی این افراد در انتهای خدمت و پس از 30 سال باید احراز می شد.

وی با بیان این که شهرداری تهران این قید را از لایحه مزبور حذف کرده بود،گفت: در لایحه جدیدی در تلاشیم جانباختگان آتش نشانی را با بالاترین پست سازمانی و شرایط استخدامی احراز کنند و با این شرایط حقوق و مزایای خانواده های این افراد پرداخت شود.

آباد تاکید کرد: حتی اگر این طرح نیاز به بودجه و اعتبار داشته باشد تعداد جانباختگان آتش نشانی و تسهیلات مورد نیاز خانواده هایشان در برابر بودجه شهرداری رقم کمی است.

وی با انتقاد نسبت به این که هر سال تنها 20 تا 30 درصد از عوارض حوزه ایمنی به این بخش تخصیص می یابد، عنوان کرد: تهران شهری حادثه خیز است و کمبود بودجه باعث شده است مدیریت شهری بخش های دیگری را برای تخصیص بودجه نسبت به این بخش در اولویت قرار دهد.

رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران در پایان گفت: هنگامی که یک شهر با روزانه 180 تا 200 حادثه مواجه است باید در تمامی وجوه سازمان آتش نشانی خود را تقویت کند این موضوع همانقدر که در سطح تجهیزات و آموزش کارکنان دارای اهمیت است در بخش رفاهی کارکنان آتش نشانی به منظور ارایه خدمت در شرایط مطلوب و بی دغدغه نیز اهمیت دارد.

 

لیلا موسوی نسب