واکنش فرماندار به حذف دوربرگردان های آذرشهر
یدالله اللهیاری در مورد شایعه  حذف دوربرگردان های شهر و مجبور کردن مردم برای عبور از زیر رودخانه، گفت:در  مسیر اتوبان آذرشهر و عجب شیر راهی برای کارخانه شن و ماسه وجود دارد که از از 20 سال قبل وجود داشته و از زیر پل می گذرد. این پل دارای 9 دهانه بوده و بسیار بزرگ است و جمعیت عابر این محدوده که مربوط به روستای غله زار است که 200 نفر  در قالب 47 خانوار هستند. 
 
وی ادامه داد: گاهی از زیر پل مردم برای برگشت به عجب شیر هم به عنوان دور برگردان استفاده می کنند. 
 
فرماندار آذرشهر تاکید کرد: در محل حادثه رودخانه قوری چای( رودخانه خشک شده) وجود دارد و علی رغم هشدارهای قبلی هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران، تعدادی از همشهریان برای تفریح به آن منطقه رفته بودند. 
 
به گفته اللهیاری از ساعت 5 صبح روز جمعه نیروهای پلیس، هلال احمر و راهداری در آن منطقه مستقر بودند و بارها از افراد خواسته شد در حاشیه رودخانه توقف نکرده و از این راه تردد نکنند. به دلیل اینکه این مسیر جزو مسیرهای گردشگری است بازهم تعدادی بدون توجه  اقدام به تردد در این مسیر کردند. 
 
وی افزود: در اوج وقوع سیل در ساعت 20 روز جمعه، دبی رودخانه به 150 متر مکعب در ثانیه رسید و بخش هایی از پل را تخریب کرد. 
 
فرماندار آذرشهر از مرگ 22 نفر در این شهرستان به علت وقوع سیل خبر داد و افزود: این افراد همگی درون خودروهای خود بودند. تاکنون 17 جسد کشف و تحویل پزشکی قانونی شده و تلاش ها برای یافتن سایر اجساد ادامه دارد.