ساماندهی مشاغل مزاحم و صنایع آلاینده در دو محله اوقاف و تهرانپارس

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله اوقاف واقع در منطقه 4 گفت: در این محله نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و رفت و روب معابر، ساماندهی صنایع آلاینده و مشاغل مزاحم در سطح محله اعم از مرکز معاینه فنی و واحد های مکانیکی در دست بررسی است.

وی بیان کرد: نصب حفاظ نرده ای اطراف بوستان های محله به منظور تأمین امنیت، ساماندهی و مناسب سازی جداول نهرهای سطح محله و تجهیز بوستان های محله به امکانات ورزشی ، وسایل بازی کودکان و ... سایر مواردی است که در حوزه خدمات شهری پیگیری می شود.

*اصلاح هندسی معابر محله اوقاف

پیرهادی بیان کرد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز مواردی از جمله اصلاح هندسی خیابان 196، بلوار اردیبهشت و خیابان والائیان شمالی از نبش بهار 2 تا نبش 14 شرقی به منظور سهولت تردد وسایط نقلیه و کاهش بار ترافیکی، هم سطح سازی نهر بزرگ واقع در خیابان اردیبهشت به منظور سهولت عبور و مرور در سطح محله، جابه جایی پمپ بنزین و مرکز معاینه فنی خودرو در خیابان سراج و خیابان دانش به منظور کاهش بار ترافیکی در دستور کار قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساماندهی و مناسب سازی پیاده روها و معابر اصلی از جمله خیابان والائیان، احداث دوربرگردان در خیابان سراج ما بین پل و خیابان سی متری اول، پیش بینی مسیر خروجی از بزرگراه شهید زین الدین به خیابان اردیبهشت، استفاده از ظرفیت های پارکینگ موجود در محله و برخورد قانونی با استفاده کاربری های مغایر با پارکینگ، لکه گیری و ترمیم روکش آسفالت معابر محله و اجرای طرح تعریض خیابان والائیان و تملک املاک معارض سایر مواردی هستند که در حوزه عمران قابل بررسی است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله نیز مواردی از جمله امکان ارائه تسهیلات ویژه به افراد کم بضاعت، دانش آموزان و سالمندان به منظور بهره مندی از امکانات مراکز فرهنگی – وزرشی شهرداری با هماهنگی شورایاری محله در دست پیگیری است.

وی اضافه کرد: تسریع در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی و بهسازی بافت فرسوده موضوعی که در حوزه شهرسازی پیگیری می شود.

پیرهادی افزود: اهالی محله اوقاف از نیروی انتظامی درخواستی را مبنی بر استقرار مأموران نیروی انتظامی به منظور تأمین امنیت بوستان های محله ارائه کرده اند که این موضوع به ناجا ارجاع داده شده است.

*محله تهرانپارس شرقی – منطقه 4

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به وضعیت محله تهرانپارس شرقی اشاره کرد و گفت: ساماندهی مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر از جمله وانت بارهای موجود در سطح محله، احداث بوستان و فضای سبز، پیش بینی محلی مناسب به منظور استقرار کارگران فصلی، اتخاذ تدابیر لازم و ارائه آموزشهای مورد نیاز به منظور مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله تصریح کرد: در این بخش نیز امکان تخصیص خطوط اتوبوس و تاکسی، اصلاح هندسی معابر سطح محله به ویژه خیابان 135 و 137 و هماهنگی با پلیس راهور به منظور ساماندهی ترافیکی در خیابان های اصلی و فرعی سطح محله در دست پیگیری است.

*احداث مجموعه ورزشی در محله تهرانپارس شرقی

وی در رابطه با وضعیت حوزه فرهنگی و اجتماعی محله در حوزه فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: احداث مجموعه ورزشی چند منظوره، احداث کتابخانه، امکان ارائه مساعدت مالی به مساجد نیمه کاره سطح محله و ساخت سرای محله از مواردی است که در دست پیگیری است.

 پیرهادی در خصوص درخواست اهالی محله تهرانپارس شرقی مبنی بر احداث مرکز درمانی شبانه روزی مجهز در سطح محله اظهار کرد: این موضوع به دستگاه مربوطه ارجاع شده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات محلات شهر تهران از ابتدای دوره چهارم شورای شهر تهران و در طی سه سال و نیم مسئولیت خود، به مشکلات و مطالبات 227 محله شهر تهران رسیدگی کرده و علاوه بر دیدار با شهروندان محلات و یا دریافت مشکلات و خواسته ها از طریق شورایاران و فعالان مناطق، کمبودها را به دستگاه و سازمان های ذیربط در شهرداری تهران ارجاع داده و پیگیر حل مشکلات شده است.