علائم کبد سمی

کبد یکی از اندام های حیاتی انسان محسوب می شود که وظیفه تنظیم سموم و مواد زائد در بدن را بر عهده دارد. اگر کبد عملکرد درستی نداشته باشد، سموم بدن انسان را فرا خواهند گرفت و احساس بیماری در شما آغاز می شود. کبد را می توان نابودگر نامید، زیرا سموم را به مواد زائد تبدیل کرده و این امکان را فراهم می کند تا بدن به شیوه امن آنها را از طریق ادرار و مدفوع خارج سازد.

نشانه هایی که از سمی شدن کبد حکایت دارند

آن چه کبد انجام می دهد کاری کثیف و سخت به نظر می رسد، اما برخی اندام ها باید چنین رفتار کنند. بر همین اساس است که باید به سلامت کبد توجه داشته و آن چه می توانید انجام دهید تا وظیه خود را آسان تر انجام دهد. نشانه هایی هشدار دهنده وجود دارند که می توانند از عملکرد نادرست کبد حکایت داشته باشند که در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم.

افزایش وزن غیر قابل توضیح

هنگامی که کبد آسیب دیده و برای مبارزه با سموم مختلف که هر روز به این اندام حمله می کنند در تلاش است، کاهش کالری دریافتی و ورزش کردن در باشگاه نمی توانند از افزایش وزن شما جلوگیری کنند. بدن به ذخیره سموم پالایش نشده در سلول های چربی عادت دارد که دلیل دیگری بر افزایش وزن و احساسی است که دارید.

کبد، مسئول رسیدگی به چربی بدن است و وقتی این اندام با چیز دیگری مشغول می شود، افت قابلیت خود را شاهد بوده و همانند گذشته به سلول های چربی رسیدگی نمی کند. تنها حرکتی که سلول های چربی انجام می دهند جذب چربی بیشتر و افزایش وزن شما است.

آلرژی ها

هر زمان که کبد احساس می کند چیزی درست پیش نمی رود اقدام به تولید پادتن یا آنتی بادی می کند. این پادتن ها با حمله به عوامل حساسیت زا یا آلرژن ها وظیفه خود را به خوبی انجام داده و آنها را دفع می کنند. اگر کبد آسیب دیده باشد و درست عمل نکند توانایی انجام این کار را ندارد. بر همین اساس، آلرژن ها به حال خود رها شده و در بدن گسترش می یابند.

در شرایطی که مغز به کبد فرمان می دهد، بدن به واسطه این آلرژن ها آسیب دیده و آنها را برای نابودی نشانه گذاری می کند، اما کبد آسیب دیده توانایی تکمیل کار را ندارد. شکل گیری هیستامین بیش از اندازه نیز به یک مشکل تبدیل می شود. در این شرایط است که احساس سرگیجه و نشانه های آلرژی مانند خارش، سردرد و گیجی در شما ایجاد می شود.

خستگی مزمن

خستگی مزمن یکی از شایع ترین نشانه های سمیت کبدی است. سموم، نقش پر رنگی در ایجاد اخلال در سوخت و ساز عضلات شما ایفا می کنند و موجب شکل گیری خستگی و دردهای مختلف می شوند. افزایش سموم و تحت تاثیر قرار گرفتن کل سیستم ایمنی بدن خستگی را وخیم تر می سازد.

تعریق بیش از حد و بوی بد بدن

کبد را می توان با یک خودرو مقایسه کرد. هنگامی که برای مدت طولانی و بی وقفه رانندگی کنید، با افزایش دمای موتور مواجه خواهید شد.

کبد نیز هنگامی که بیش از اندازه کار می کند با افزایش دمای خود مواجه می شود. کبد یکی از اندام های بزرگ بدن انسان است. هنگامی که کبد داغ می شود، کل بدن داغ می شود. این اندام می تواند با افزایش تعریق خود را خنک سازد. بر کسی نیز پوشیده نیست که تعریق بیش از اندازه نیز می تواند به شکل گیری بوی بد بدن منجر شود.

آکنه

سموم موجود در بدن انسان می توانند عدم تعادل هورمونی را موجب شوند و در نتیجه با پدیدار شدن آکنه روی پوست بدن خود مواجه شوید.

بوی بد دهان

اگر بوی بد دهان شما از بین نمی رود، ممکن است با یکی از نشانه های سوء عملکرد کبد مواجه باشید.