توضیحات فرمانده نیروی انتظامی درباره کنترل جرایم با استفاده از دوربین‌ها

سردار حسین اشتری پیش از ظهر پنج‌شنبه در همایش «سهم من در امنیت و آرامش» که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن همایش شهرداری قم بر گزار شد، در سخنانی با بیان اینکه امروز امنیت یکی از موضوعات مهم در دنیا به شمار می‌رود، اظهار داشت: اگر امنیت نباشد توسعه جوامع امکان پذیر نیست و کشوری توسعه یافته است که دارای امنیت پایداری باشد.

وی افزود: پیشرفت‌ها در حوزه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و نظامی نیازمند امنیت است و امنیت از ارکان اساسی کشور به شمار می‌رود و به فرموده مقام معظم رهبری نیروی انتظامی نیز رکن اصلی این امنیت است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: کشور ما امروز دارای یک امنیت پایدار و فراگیر است و این در شرایطی است که نا امنی در منطقه وجود دارد که ما این امنیت را مرهون تدابیر امام راحل، مقام معظم رهبری و خون شهدای دفاع مقدس، شهدای نیروی انتظامی و شهدای مدافع حرم هستیم.

باید قدردان نعمت امنیت باشیم

وی با بیان اینکه مردم ما کمتر به نعمت امنیت توجه دارند، افزود: ما باید قدردان نعمت امنیت باشیم و همگان باید در تولید این امنیت سهمی داشته و در استمرار آن مشارکت کنند و تنها یک دستگاه نمی‌تواند از این امنیت دفاع کنند.

سردار اشتری با بیان اینکه امنیت موضوعی چند وجهی است، افزود: مشارکت مردم تأثیرگذاری مستقیمی در این زمینه دارد که نمونه آن بسیج مردم در دفاع مقدس بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردمی، مراکز و مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی در ایجاد امنیت در جامعه نقش به‌سزایی دارند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه معتقدیم پیشگیری مقدم بر برخوردهای انتظامی است، افزود: کارکرد دستگاه‌هایی که می‌توانند از آسیب‌ها پیشگیری کنند بسیار زیاد است.

وی در ادامه استفاده از تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته را در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم برشمرد و گفت: امروز بسیاری از این امکانات به روز و پیشرفته دنیا در داخل کشور بومی‌سازی شده است.

کنترل جرایم با استفاده از دوربین‌ها

سردار اشتری تأکید کرد: استفاده از دوربین‌ها در جاده‌ها و شهرها بسیار مؤثر بوده است و این سامانه‌ها تنها برای مسائل ترافیکی نیست و در پیشگیری از وقوع و شناسایی جرائم نیز کارایی دارد.

وی ادامه داد: بخشی از جرائم مسلحانه که در نیمه دوم اسفندماه رخ داده از طریق همین دوربین‌های مداربسته مورد شناسایی قرار گرفته است.

سردار اشتری ابراز کرد: امروز در مرزها از تکنولوژی‌های پیشرفته و بومی در حال استفاده هستیم.

وی گفت: در خصوص شعار سال نیز اگر بستر مناسب برای اشتغال فراهم نباشد در این عرصه ناموفق خواهیم بود که یکی از نیازهای اساسی ایجاد امنیت است و نیروی انتظامی آمادگی ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاری را در استان‌های مختلف دارد.

امنیت قم خوب است

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه گفت: اعضای شورای تأمین استان قم با هماهنگی‌های خوبی که با مردم دارند توانستند امنیت مطلوبی در استان ایجاد کنند.

اشتری با بیان اینکه استان قم حساسیت‌های خاص خودش را دارد افزود: وجود اتباع کشورهای مختلف که در قم مهمان ما هستند یکی از مؤلفه‌های حساس قم است اما مدیریت و اشرافیت خوبی که وجود دارد موجب شده تا مشکل خاصی در این عرصه نداشته باشیم.