کشف معمای ناپدید شدن زنان در رشت

معمای ناپدید شدن زنان در رشت با دستگیری قاتل سریالی فاش شد.

به گزارش همشهری، مرد جنایتکار که مدعی است پس از جدایی همسر اولش از زنان کینه به دل گرفته، در نقش مسافرکش طعمه‌هایش را شناسایی و پس از قتل و سرقت‌ طلاهایشان، اجساد آنها را مثله می‌کرد. این مرد تا‌کنون به قتل 7زن اعتراف کرده اما او نقشه‌هایش را چگونه عملی می‌کرد؟

از سال گذشته و به‌دنبال ناپدید شدن مرموز 4زن در رشت و روستاهای اطراف، تحقیقات پلیس برای کشف راز این پرونده آغاز شد. زنان ناپدید شده همه افرادی جوان یا میانسال بودند که به گفته خانواده‌هایشان همیشه طلای زیادی همراه خود داشتند و این احتمال وجود داشت که قربانی دزدان شده باشند.

کارآگاهان که حدس می‌زدند بین ناپدیدشدن این 4چهار زن ارتباطی وجود دارد و شاید آنها قربانی یک قاتل سریالی شده باشند، بررسی‌های خود را ادامه دادند و دریافتند که برخی از این زنان مطلقه یا در شرف طلاق بودند و یکی از آنها از مدتی قبل با مردی حدودا 40ساله در ارتباط بوده است. این مرد تحت تعقیب قرار گرفت اما هیچ ردی و سرنخی از او در دست نبود.

وقتی مشخص شد که مرد جوان با یکی دیگر از زنان ناپدید شده نیز در تماس بوده است، کارآگاهان مطمئن شدند که وی از سرنوشت زنان ناپدید شده خبر دارد و جست‌وجو برای دستگیری او وارد مرحله‌ای تازه شد. تحقیقات پلیس برای به دام انداختن مرد جوان حدود 4ماه طول کشید و هربار که مأموران محل زندگی وی را شناسایی می‌کردند، او آنجا را ترک کرده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد متاهل و پدر یک کودک 4ساله است و هربار با اجاره خانه‌ای، مدتی در آنجا می‌ماند و بعد محل زندگی‌‌اش را تغییر می‌دهد. همه اینها نشان می‌داد که متهم تحت تعقیب راز بزرگی در سینه دارد و کارآگاهان که سایه‌ به سایه‌ در تعقیب او بودند در نهایت هفته گذشته موفق شدند آخرین مخفیگاه او را شناسایی و وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

اعتراف به قتل 4زن

مرد 40ساله به اداره آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت. او در ابتدا هرگونه ارتباط با زنان ناپدید شده را انکار می‌کرد اما وقتی مدارک و شواهد پلیس را علیه خود دید راز جنایات هولناکش را فاش کرد. مرد جوان مدعی شد که هر چهارزن ناپدید شده را به قتل رسانده است.

متهم گفت: سال‌هاست که با ماشینم مسافرکشی می‌کنم. در این میان وقتی زنی سوار ماشینم می‌شد و متوجه می‌شدم که طلای زیادی دارد، برای سرقت طلاهایش نقشه می‌کشیدم. همان موقع سر صحبت را با آن زن باز می‌کردم و وقتی از مشکلاتش می‌گفت، مدعی می‌شدم که می‌توانم مشکلش را حل کنم.

مثلا اگر بیکار بود، می‌گفتم که آشنایانی دارم که می‌توانند برایش کار فراهم کنند یا اینکه اگر مشکلی در کلانتری و دادگاه داشت مدعی می‌شدم که با نفوذی که دارم می‌توانم مشکلش را حل کنم. پس از آن آشنایی ما ادامه می‌یافت و در نهایت یک روز به بهانه صحبت، او را به خانه‌ام یا منطقه‌ای خلوت در جنگل می‌کشاندم و به قتل می‌رساندم و طلاهایش را سرقت می‌کردم. پس از آن هم جسدش را مثله کرده و هر بخش از آن را در جنگل یا رودخانه رها یا دفن می‌کردم تا کسی نتواند آن را پیدا کند.

همدستی برای فریب زن‌ها

اعترافات مرد جوان نشان می‌داد که مأموران با یک قاتل سریالی بی‌رحم روبه‌رو هستند؛ کسی که احتمال داشت افراد دیگری را نیز به قتل رسانده باشد. در چنین شرایطی بررسی‌ها ادامه یافت. مأموران همه روابط این مرد را کنترل کردند و متوجه شدند وی در یک سال گذشته با زنان دیگری نیز در ارتباط بوده است. تمامی این زنان شناسایی شدند و وقتی مأموران به سراغ‌شان رفتند معلوم شد که قاتل سریالی با آنها نیز رابطه دوستی برقرار کرده اما وقتی دیده این افراد طلایی ندارند، از کشتن آنها صرف‌نظر و ارتباطش با آنها را قطع کرده است.

در تحقیق از این زن‌ها بود که مشخص شد قاتل سریالی هنگام فریب طعمه‌هایش تنها نبوده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که گاهی اوقات همسر صیغه‌ای‌اش نیز او را همراهی می‌کرده است. مرد جنایتکار در ادامه اعترافاتش گفت: همسرم برای جلب اعتماد طعمه‌هایم با من همراه بود. او سوار ماشینم می‌شد و وقتی زنی را سوار می‌کردم که طلای زیادی داشت، کمکم می‌کرد تا اعتماد آن زن را جلب و در نهایت نقشه‌ام را عملی کنم. اما او در هیچ‌کدام از قتل‌ها نقش نداشت و فقط شاهد یکی از قتل‌ها بود که در خانه‌ام مرتکب شدم.

3جنایت در سال‌های قبل

هر روز که می‌گذشت ابعاد تازه‌ای از پرونده قاتل سریالی فاش می‌شد. او در ادامه بازجویی‌ها علاوه بر قتل 4زن در سال 95، به قتل 3زن دیگر در سال‌های 87و 88نیز اعتراف کرد. او گفت: در آن زمان همسر اولم تازه از من جدا شده بود. پس از این جدایی ضربه‌ روحی شدیدی خوردم. از زن‌ها متنفر شده بودم و برای همین تصمیم به قتل آنها گرفتم. نخستین قتل را در سال 87مرتکب شدم.
 

در آن زمان هم با ماشینم مسافرکشی می‌کردم. به تازگی با زن جوانی که طلای زیادی داشت آشنا شده و با او طرح دوستی ریخته بودم. روز حادثه او را به بهانه‌ای به خانه پدرم در یکی از روستاهای اطراف رشت بردم و در آنجا به قتل رساندم. سپس جسدش را داخل طویله دفن کردم اما چون احتمال داشت ماجرا لو برود و جسد کشف شود، پس از آن تصمیم گرفتم اجساد قربانیانم را مثله کنم.
 
 

با اعترافات تازه این مرد، تیمی از مأموران راهی خانه پدرش شدند و با انجام حفاری در آنجا، بقایای جسد نخستین قربانی وی را پیدا کردند. براساس این گزارش، تحقیقات از مرد جنایتکار و همسرش در حالی ادامه دارد که تاکنون تنها جسد یکی از قربانیان کشف شده است.