اصحاب رسانهها، چشمِ بیدار و هوشیار جامعه در دستیابی به حقایق و واقعیتها هستند، اهمیت کار رسانه ملی در این است که جامعه او را حلقه واسط خود با واقعیتهای عینی میداند، زیرا افراد جامعه اغلب بر اساس اطلاعات و اخبار دریافتی از رسانهها، تحلیل و برنامهریزی میکنند. اگر رسانه به عمد اطلاعات و اخبار غیرواقعی در اختیار جامعه قرار دهد، علاوه بر اینکه در اعتماد جامعه به خود خیانت کرده، اعتبار خود را نیز از دست خواهد داد.
عوامل شکل گیری دروغ رسانه ای، علل عدم وجود صداقت رسانه ای، برخی انواع دروغ رسانه ای، صداقت رسانه ای در آیات، صداقت رسانه ای در جامعه و نتایج نبود صداقت رسانه ای از جمله موضوعات تشریح شده در اینفوگرافیک «صداقت رسانه ای» می باشد که به همت فرهنگسرای رسانه و شبکههای اجتماعی تبیین و تولید شده است. گفتنیست مجری این طرح مرکز تخصصی اینفونگاره می باشد.