خارش شدید پوست هنگام شب از علائم بیماری گال است!

دکتر حمید رشنو، اظهار کرد: بیماری گال یا جرب نوعی بیماری پوستی مسری همراه با خارش شدید است که این خارش جوش‌های ریز قرمزرنگی را در پوست ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: بیماری گال از هجوم انگلی با همین نام در بدن انسان ایجاد می‌شود که از طریق استفاده از لوازم بهداشتی و لباس مشترک از فردی به فرد دیگر انتقال می‌یابد. این انگل با چشم قابل رؤیت نیست.
 
این متخصص بیماری‌های پوست یادآور شد: خارش شدید پوست هنگام شب، خارش شدید که منجر به ایجاد زخم‌های پوستی می‌شود و وجود جوش‌ها و راش‌های پوستی، از علایم این بیماری است.
وی افزود: بسیاری از بیماران راش‌های پوستی را نشان می‌دهند که این جوش‌ها معمولا خط‌ها و راه‌هایی را روی پوست افراد ایجاد می‌کند و این خطوط ممکن است به شکل کهیر، گزیدگی‌های کوچک، گره‌های زیرپوستی و سفت یا کورک باشد. در برخی افراد پوسته شدن و وضعیتی مشابه اگزما را نشان می‌دهد.
این متخصص پوست با تأکید بر اینکه در جاهای گرم بدن و هنگام شب شدت خارش افزایش می‌یابد، یادآور شد: زیربغل‌ها، کشاله ران، انگشتان دست، ناحیه تناسلی، اطراف سینه، باسن، ناحیه کمربند و... و. ازجمله جاهای شایع برای نفوذ انگل به پوست بدن هستند.
 
رشنو تاکید کرد: در بیشتر موارد فرد با درمان‌های پوستی درمان خواهد شد و نیاز است تمام پوست بدن (گردن به پایین) در بر گرفته شود. در مورد کودکان و نوجوانان نیز درمان باید برای پوست صورت نیز درنظر گرفته شود.