اعلام زمان پرداخت معوقات ایثارگران
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم اختتامیه جشنواره نامه ای به یک شهید که امروز (دوشنبه) برگزار شد،اظهار داشت: 2 هزار و 871 شهید قبل از پیروزی انقلاب داشتیم که به واسطه آنان بنیاد شهید تشکیل و دو کار عمده‌ی رسیدگی به خانواده شهدا و ترویج فرهنگ شهید، ایثار و شهادت به آن سپرده شد.
 
وی افزود: در حدود 220 هزار شهید از قبل انقلاب تا به امروز تقدیم انقلاب شده است. رسالت عمده ما این است که بتوانیم فرهنگ شهادت را که عامل اصلی شکست دشمنان است زنده نگه داریم. این فرهنگ در جامعه نهادینه شده و باید برای رشد آن تلاش کنیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین شهیدی افزود: امسال بالای 50 درصد از مردم با روز شهید آشنا شده اند. از جمله برنامه های این روز در سال 95 کنگره بین المللی شهید بود که از 32 خانواده شهید در کشورهای اسلامی دعوت شد و یکی از برنامه های ویژه امسال برگزاری جشنواره نامه ای به یک شهید بود.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و حضور جوانان در میدان های نبرد باعث شد تا امروز دشمن قصد دست درازی به کشور نداشته باشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات و برنامه های بنیاد شهید در آخرین روزهای پایان کار دولت یازدهم اظهار داشت: براساس نظر رئیس جمهور بنا داریم تا معوقات سال 92 و 93 خانواده های شهدا را تا هفته آینده پرداخت کنیم که در این صورت معوقه ای نخواهد ماند.
 
وی بیان کرد: این معوقات که متعلق به 37 هزار و 500 نفر است ارزشی به مبلغ 600 میلیارد تومان دارد.
 
حجت الاسلام شهیدی همچنین با تاکید بر حضور مردم پای صندوق های رای گفت: ملت ما 220 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و شهدای ما برای بقای این انقلاب به شهادت رسیدند، ما ملت ایران نیز اگر بخواهیم راه آن ها را برویم باید پای صندوق های رای حضور پیدا کنیم.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مسئولان و نامزدهای انتخاباتی می توانند با گذشت نسبت به مسائل مختلف در تحقق فرهنگ ایثار و شهادت نقش آفرینی کنند.