بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در ۱۰ استان کشور
 

سازمان هواشناسی با انتشار اخطاریه‌ای وضعیت هوای مناطق مختلف کشور را برای امروز (7 اردیبهشت‌ماه) و دو روز آینده تشریح کرد:

 

پنجشنبه ۹۶/۰۲/۰۷: بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در غرب اصفهان و ارتفاعات و مناطق مرکزی کرمان.  

 

جمعه ۹۶/۰۲/۰۸: رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در آذربایجان شرقی، غرب اردبیل، نیمه شرقی کردستان، زنجان، همدان، جنوب مرکزی، ارتفاعات البرز در استان های تهران و البرز، ارتفاعات و مناطق مرکزی کرمان.

 

شنبه ۹۶/۰۲/۰۹: رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، نیمه غربی گیلان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، شمال کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، ارتفاعات و مناطق مرکزی کرمان.

 

مهمترین مخاطره سامانه‌های جوی در این فصل رگبار موقت شدید همراه با صاعقه بخصوص در مناطق کوهپایه ای، تگرگ، سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و تندباد شدید موقت است که با توجه به شرایط جوی فوق، توصیه می‌شود جهت جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم بکار گرفته شود.