آغاز رقابت داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد

رقابت ۳۲۹ هزار و ۵۵۴ داوطلب کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۶ در ۲۲ کدرشته امتحانی از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۸ اردیبهشت ماه ۹۶ آغاز شد.

تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب در ثبت نام کرده اند. از این میان، تعداد ۴۳۰ هزار و ۶۶ نفر زن و ۴۴۸ هزار و ۳۲۲ نفر مرد هستند.

از تعداد ۸۷۸ هزار و ۳۸۸ داوطلب، تعداد ۷۱ هزار و ۷۷۴ داوطلب علاوه بر انتخاب کدرشته امتحانی اول، علاقمندی خود را نیز به کد رشته امتحانی دوم اعلام کرده اند. در مجموع برای داوطلبان ثبت نام کننده و علاقمندان به کدرشته امتحانی دوم ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت صادر شده است.

از تعداد ۹۵۰ هزار و ۱۶۲ کارت صادره، تعداد ۴۶۲ هزار و ۵۶۵ کارت برای داوطلبان زن و ۴۸۷ هزار و ۵۹۷ کارت برای داوطلبان مرد صادر می شود.

آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی برای ۶ گروه آموزشی برگزار می شود.

شروع فرآیند برگزاری آزمون صبحها از ساعت ۷:۳۰ و بعدازظهرها از ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) است. درب حوزه‌های امتحانی صبح ها راس ساعت ۷:۰۰ و بعد از ظهرها راس ساعت ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد. لذا پس از بسته شدن در سالنهای امتحانی از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی، ممانعت بعمل خواهد آمد.

آزمون داوطلبان ۱۱ کدرشته برای تعداد ۳۶۲ هزار و ۸۳۵ داوطلب که ۱۷۹ هزار و ۷۶۸ نفر زن و ۱۸۳ هزار و ۶۷ نفر مرد هستند، در صبح پنجشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۹۶ برگزار شد.

در بعد از ظهر پنجشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۹۶ نیز آزمون ۶۳ کدرشته امتحانی (کدرشته های امتحانی شناور) برای ۱۳۷ هزار و ۴۰۹ داوطلب که از این تعداد ۶۳ هزار و ۸۶۶ نفر زن و ۷۳ هزار و ۵۴۳ نفر مرد هستند، برگزار  شد.

آزمون صبح جمعه ۸ اردیبهشت برای ۳۲۹ هزار و ۵۵۴ داوطلب در ۲۲ کدرشته برگزار شده است که از این تعداد ۱۴۲ هزار و ۹۴۹ نفر زن و ۱۸۶ هزار و ۶۰۵ داوطلب مرد هستند.

در آزمون صبح جمعه مجموعه موسیقی (۱۳۶۰) منحصرا در شهر تهران برگزار شده است.

آزمون بعدازظهر جمعه ۸ اردیبهشت نیز برای ۱۲۰ هزار و ۳۶۴ داوطلب که ۷۵ هزار و ۹۸۲ داوطلب آن زن و ۴۴ هزار و ۳۸۲ نفر آن مرد هستند در ۳۶ کدرشته برگزار خواهد شد.

کارنامه کلیه‌ داوطلبان‌ شرکت‌ کننده‌ در آزمون‌ هر یک‌ از کدرشته‌های‌ امتحانی‌، به نحو مقتضی و در نیمه دوم خرداد ماه سال ۱۳۹۶ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار داده‌ خواهد شد.