طرح انتقال چمدان‌های حجاج به در منازل

به گزارش فارس؛ در مراسم رسمی بدرقه نخستین گروه از حجاج کشورمان به مناسک حج تمتع امسال که در ۱۶ مهر ماه در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار شد، خبر خوشی از سوی مسئولان این فرودگاه اعلام شد و آن اینکه امسال بار همراه حجاج در هنگام بازگشت به کشور به در منازل آنها پست میشود.

اعلام خبر توافق شرکت فرودگا‌ه‌ها‌ی کشور با سازمان حج و زیارت و سازمان پست برای انتقال بار و چمدان‌های همراه زائران بیت‌الله‌الحرام از فرودگاه به در منازل زائران، برای حجاج و وابستگان آنها خبر خوشی بود چرا که در سال‌های گذشته مشکلات عدیده‌ای در خصوص انتقال بار حجاج برای زائران خانه خدا ایجاد شد.

هنگام بازگشت حجاج در سال ۸۹، چمدان‌های بسیاری از حجاج در پرواز بازگشت و همراه حجاج به کشور انتقال نیافت و بار همراه زائران با تأخیرهای طولانی‌مدت که گاهی به چند هفته نیز بالغ می‌شد به دست زائران خانه خدا رسید که البته این مشکل علاوه بر آزردگی خاطر حجاج به نوعی چشم‌انتظاری بستگان حاجی به حج رفته در بهره‌مندی از سوغات این سفر را نیز به همراه داشت.

اما متأسفانه با وجود قول مساعدی که امسال، عسکری‌همت؛ مدیر‌کل فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد برای حمل بار همراه زائران به در منازل آنها داد، امروز مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با فارس از منتفی شدن این مسئله به دلیل به توافق نرسیدن با سازمان حج و شرکت پست خبر داد.

ظاهرا شرکت فرودگاه‌های کشور برای انجام این کار، آمادگی و تمایل کامل را داشته و صرفا عدم مساعدت و همراهی لازم از سوی سازمان حج و شرکت پست باعثمنتفی شدن این مسئله شده است.

حال با این اوصاف باید از مسئولان محترم سازمان حج و شرکت پست سؤال کرد که آیا انجام چنین هماهنگی و همکاری برای انتقال چمدان‌های حجاج به در منازل آنها آنقدر کار پیچیده و دشواری بوده که این مسئولان محترم از انجام آن عاجز بوده‌اند.

رئیس محترم سازمان حج و زیارت روز گذشته ضمن تکذیب قبول مسئولیت انتقال بار حجاج به در منازل توسط سازمان حج و زیارت، صراحتا اعلام کرد که انجام چنین کاری جزء وظایف سازمان حج و زیارت نیست.

باید از جناب آقای لیالی پرسید که آیا فراهم کردن آسایش و آسودگی خاطر حجاج آن هم از طریق یک هماهنگی ساده با شرکت پست از وظایف سازمان حج و زیارت محسوب نمیشود و آیا جناب آقای لیالی بارها و بارها در مصاحبههای مختلف خود را "خادم و وقف حجاج بیتاللهالحرام" اعلام نکرده که اکنون برای انجام چنین کار ساده و برداشتن این قدم کوچک که صرفا نیاز به یک توافق با شرکت فرودگاههای کشور و شرکت پست دارد از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی میکند و انجام آن را خارج از چارچوب وظایف خود و سازمان حج و زیارت اعلام میکند.