آقای رئیس جمهور! اجازه ساخت برج‌ های بلند مرتبه را ۹ نماینده دولت می‌دهند

ابوالفضل قناعتی در رابطه با اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر برج‌سازی در تهران، گفت: تعجب می‌کنم که چرا شخصی مانند رئیس‌جمهور قانون را پیاده نمی‌کند چرا که هر پهنه‌ای که اجازه ساخت و ساز می‌گیرد خط آسمان، بحث سطح اشغال و نوع کاربری هر ساختمانی توسط شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب می‌شود که در وزارت مسکن است و این به دولت برمی‌گردد.

وی ادامه داد: اینکه می‌گویند در منطقه 22 ساختمان‌های بلندمرتبه ساخته شده به وزارت مسکن برمی‌گردد، اجازه این ساخت و سازها را خود شما دولتی‌ها داده‌اید و شهردار تهران فقط یک مجری است.

قناعتی گفت: شهردار نمی‌تواند به کسی که وزارت مسکن اجازه ساخت و ساز داده دستور عدم ساخت بدهد اگر هم این چنین شود و جلوی آن فرد گرفته شود مالک می‌تواند شکایت کند و از دیوان عدالت اداری رأی می‌گیرد.

این عضو شورای شهر تهران  گفت: در رابطه با ساختمان‌های بلندمرتبه و بیش از 10 طبقه نیز باید بگویم در طرح تفضیلی برای ساختمان‌های بلندمرتبه مثلاً 30 طبقه در کمیسیون ماده 5 آن یک نفر شهردار و 9 نفر نماینده دولت حضور دارد که باید به ساخت این ساختمان‌ها رأی دهد.

وی ادامه داد: اگر روحانی نسبت به این ساخت و سازها معترض است چرا به 9 نماینده خود در کمیسیون ماده 5 نمی‌گوید که رأی ندهید. 

قناعتی گفت: می‌گویند در کوچه 6 متری ساختمان 30 طبقه ساخته شده جالب است آدم‌های خود روحانی به ساخت آن، رأی داده‌اند و این از ابتدایی‌ترین موضوعات شهری است که باید رئیس‌جمهور بداند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به آلودگی کلانشهرها که در مناظره انتخاباتی به آن پرداخته شد گفت:‌ در بحث حمل و نقل مصوبه داریم که 50 درصد توسعه مترو و 82.5 درصد خرید اتوبوس با دولت است در حالی که دولت قبلی و فعلی ریالی نداده است پس چه ادعایی می‌توانند در مورد هوای پاک داشته باشند وقتی گامی برای آن برنداشته‌اند.

وی تصریح کرد: هوای پاک که فقط درخت نیست آیا توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک جزء هوای پاک نیست در واقع دولت به تعهد خود در این زمینه عمل نکرده آن وقت دَم از هوای پاک و آلوده می‌زند.