اهالی هنر برای آزادی زندانیان غیرعمد

مراسم پویش ارمغان و آیین گلریزان تامین بدهی 2000 زندانی زن جرایم غیرعمد با حضور علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، انوشیروان محسنى بندپی رئیس سازمان بهزیستی، زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و جمعی از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این مراسم گفت: این همایش براى دستگیری از زندانیان زنی برگزار می‌شود که بی‌آنکه بخواهند از سر اتفاق یا اغفال مرتکب جرمی ناخواسته و نادانسته شده‌ و فاصله بین شهروند عادى و مجرم بودن را از سر یک اتفاق طى کردند.

مولاوردی افزود: جرم بیشتر این بانوان هم مربوط به صدور چک می‌شود، اوراقی تجاری که همسران، بستگان، همسایگان یا دوستان امضاء کرده‌ اما به واسطه مهر مادری یا همسری این افراد ضامن شده‌اند، در این میان گاه مبالغ بدهی برخی زنان آن‌قدر ناچیز است که باور آن برای خیلی از ما سخت به نظر می‌رسد. 

مولاوردی با تاکید بر مقوله پیشگیری از ورود زنان به زندان‌ها گفت: در مسیر اجرایی‌سازی این رویکرد اقدامات متنوعی مورد توجه بوده که برگزاری جلسات مکرر با مدیران ستاد دیه کشور بخشی از آنها است. نشست‌هایی که سابقه آن به سال گذشته بازمی‌گردد و نتیجه آن هم امضای تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری به منظور شناسایی و آزادسازی زنان زندانی جرائم غیرعمد بوده است که تا به امروز خوشبختانه خیلی زود در قالب طرح «پویش ارمغان آزادی» انجام شده و رهیافت خوبی هم در راستای آزادی زنان نیازمند محکوم به جرایم غیرعمد را به دنبال داشته است.

در آئین گلریزان زندانیان جرایم غیرعمد، حاضرین مبلغی معادل 500 میلیون تومان را برای آزادی زنان زندانی تحت حمایت ستاد دیه اختصاص دادند.