لزوم داشتن رنج ثابت برای استخدام در آموزش و پرورش

محمد بیرانوندی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه پرسشگر با بیان اینکه در بخشی از مشکلات نظام تعلیم و تربیت برخی نمایندگان مجلس دخیل هستند، اظهار داشت: ما در این آسیب‌ها بی‌تأثیر نیستیم اما در مواردی مجبور به تصویب برخی قوانین می‌شویم.

وی افزود: در تکمیل مصوبه سال 94 و 95 مجلس، در مورد حق‌التدریسی‌ها، به این دلیل که تعداد زیادی نیروی جوان وارد نظام تعلیم و تربیت شده بودند و توقعی در آنها برای استخدام ایجاد شده بود، طرح تعیین تکلیف حق‌التدریسی‌ها را امسال تصویب کردیم.

بیرانوندی اضافه کرد: مسئله‌ای که به جد با آن موافق هستم این است که معلم قرار است فرزندان این کشور را تربیت کند و اگر از مهارت کافی برخوردار نباشد، آینده کشور به مخاطره می‌افتد. 

عضو کمیسیون آموزش با تصریح بر اینکه نباید تحت تأثیر نوسانات جمعیتی قرار بگیریم و لازم است رنج ثابتی برای استخدام داشته باشیم، گفت: جذب 15 هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان بهترین استاندارد است و مابقی نیاز نظام تعلیم و تربیت با نظارت دانشگاه فرهنگیان از سایر دانشگاه‌ها تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی که در مورد فرهنگیان در مجلس طرح می‌شود معمولاً بدون هیچ مقاومتی تصویب می‌شود، بیان کرد: نمایندگان مجلس دغدغه شرایط فرهنگیان را دارند.

بیرانوندی با اشاره تحصیل دانشجو معلمان در 16 رشته در دانشگاه فرهنگیان، بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان توانایی تأمین 60 هزار نیرو در رشته‌های متنوع در سال را ندارد و راه‌حل آن استفاده از شرایط ماده 28 و استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها با نظارت ویژه دانشگاه فرهنگیان است.