به گزارش فارس، نخستین جلسه بررسی پرونده قتل علی هیرانیان که به دست ابراهیم.ع، لیلا.خ همسر مقتول و نازی هیرانیان خواهر مقتول ظهر امروز در دادگاه شعبه ۱۶ کیفری اهواز برگزار شد و در این جلسه متهمان ردیفهای نخست، دوم و سوم از خود دفاع کردند.

*در خواست اشد مجازات از طرف دادستانی اهواز

نماینده دادستان اهواز ابتدا نخستین فردی بود که برای ایراد سخن پس از قرائت قرآن و اعلام رسمیت دادگاه از طرف رئیس شعبه در محل سخن قرار گرفت و گفت: ابراهیم. ع فرزند باقی به همکاری لیلا. خ همسر مقتول و نازی هیرانیان خواهر مقتول توانسته‌اند در تاریخ ۱۵ فروردین ماه سال جاری علی هیرانیان را ابتدا در نیمه شب کشته و پس از ۲۴ ساعت جسد وی را سوزانده و مثله کرده‌اند و در کمدی چوبی قرار دهند و با گاری حمل کرده و در کنار رودخانه کارون و زیر پل سیاه اهواز رها کنند.
سعید ضاحیان افزود: علی هیرانیان مقتول این پرونده در شهرستان اهواز کشته شده است و نحوه کشته شدن وی به صورتی بوده که به اجتماع صدماتی وارد شده است و در خواست اشد مجازات را برای قاتلان و متهمان این پرونده را داریم.

*تنها قصاص می‌خواهیم

پدر مقتول که پدر یک شهید نیز است با حالتی بسیار بد و وضعیت جسمانی بسیار نامناسب در حالتی که پاهایش را به سختی از زمین بلند می‌کرد و گام بر می‌داشت در محل ایراد سخن قرار گرفت و در این باره بیان کرد: من فقط قصاص می‌خواهم.
عبود هیرانیان با صدایی بریده بریده و بسیار کوتاه تقاضای قصاص را برای قاتلان فرزندش از دادگاه خواست و مادر مقتول نیز با قرار گرفتن در محل ایراد سخن پس از گریه‌های فراوان در پاسخ رئیس دادگاه که از وی پرسید مادر قصاص می‌خواهی به دلیل ناتوانی در پاسخگویی به دلیل شدت بغض و گریه تنها سرش را تکان داد و محل ایراد سخن را ترک کرد.

*قتل کار من بوده است

به دستور رشید الماسی رئیس شعبه ۱۶ کیفری متهم ردیف نخست پرونده در جایگاه ایراد سخن قرار گرفت و پس از تفهیم اتهام برای ارتکاب به قتل علی هیرانیان و شرکت در مثله کردن و سوزاندن جسد وی اظهار داشت: قتل را قبول دارم و مرتکب شده‌ام ولی ارتکاب به سوزاندن و مثله کردن جسد را قبول ندارم.
ابراهیم. ع درباره دلیل ارتکاب به قتل در پاسخ به سئوال رئیس دادگاه که چرا علی هیرانیان را کشتی، گفت: من زنش را می‌خواستم و به این دلیل وی را کشتم.
وی ادامه داد: با زنش برنامه‌ریزی کردیم که من به خانه بروم یعنی آنها برایم شرایط را فراهم کنند و من به خانه بیایم و علی هیرانیان را بکشم.
ابراهیم. ع درباره نحوه کشتن علی هیرانیان و شرایط آن شب در خانه مقتول بیان کرد: ساعت سه شب بود من درب خانه علی هیرانیان رفتم، در را زدم و لیلا. خ در را باز کرد و من به اتاق خواب رفتم و علی هیرانیان کنار اتاق خواب بود چاقویی را که لیلا به من داده بود را خارج کردم و پتو را کنار زدم و سه ضربه به گلوی علی هیرانیان زدم و وی را کشتم.
متهم ردیف نخست این پرونده درباره اینکه قبل از من نیز نازی هیرانیان قصد کشتن برادرش را داشت، خاطرنشان کرد: یک شب قبل از اجرای برنامه نیز نازی هیرانیان با انداختن مارمولک مرده در فلاکس چای علی هیرانیان به وی چای مسموم خورانده بود ولی این نقشه نتوانست وی را بکشد و مجبور به اجرای نقشه دوم شدیم.
ابراهیم. ع با ابراز بی اطلاعی از چرایی تلاش برای قتل علی هیرانیان توسط خواهرش گفت: نمی‌دانم چرا و به چه کینه‌ای نازی هیرانیان قصد کشتن برادرش را داشت ولی در این باره تلاش می‌کرد.
وی در تشریح اتفاقات پس از قتل افزود: بامداد پس از قتل علی هیرانیان من از منزل خارج شدن و نیم ساعت بیرون بودم و به منزل بازگشتم و نازی هیرانیان و لیلا. خ به من گفتند که تمام کرد و مرد در این حین بچه‌های مقتول در اتاق دیگری در خواب بودند.
متهم ردیف نخست این پرونده ادامه داد: در این شرایط جسد علی هیرانیان را به کمک نازی هیرانیان خواهر مقتول بلند کردیم و به منزل خرابه‌ای که در کنار محل سکونت آنها بود منتقل کردیم و در این محل دفنش کردیم.
قاضی الماسی از متهم ردیف نخست پرسید که آیا در سوزاندن جسد نیز نقشی داشتی و متهم ردیف نخست پرونده گفت: من از نحوه سوزاندن و مثله شدن مقتول خبر ندارم و خواهرش این کار را کرد.
وی با اشاره به اینکه خواهرش می‌خواست جنازه علی هیرانیان را از کوچه عبور دهد و به جای دیگری ببرد، خاطرنشان کرد: خواهر مقتول می‌خواست جسد علی هیرانیان خارج از منطقه باشد و به این دلیل وی را مثله کرد و سوزاند و در گاری گذاشت و به کنار رودخانه کارون برد و آنجا رها کرد.
قاضی الماسی با طرح سئوالی درباره آلت مثله کردن علی هیرانیان از ابراهیم. ع پاسخ خواست و وی گفت: نازی هیرانیان وی را با کلنگ مثله کرد داخل گونی انداخت و گونی‌ها را داخل کمدی چوبی گذاشت و کمد را داخل گاری گذاشت و تا کنار رودخانه کارون آن را هل داد و جسد مثله شده را آنجا رها کرد.
ابراهیم. ع در پاسخ سئوال قاضی الماسی که فرزندان مقتول از تو نمی‌ترسیدند و تو در منزل آنها چکار می‌کردی، بیان کرد: فرزندان علی هیرانیان من را دوست داشتند و به این دلیل که من به آنها می‌رسیدم و برای آنها هر چه می‌خواستند می‌خریدم و به این دلیل با من خوب بودند.
قاضی الماسی در این مجال با اشاره به بیرون از دادگاه که فرزندان مقتول نگهداری می‌شدند، ادامه داد: آنها الان که شش ماه از آن روز می‌گذرد هنوز از تو می‌ترسند تو چطور این ادعا را می‌کنی و هنوز از ورود به اتاقی که تو حضور داری بیم دارند.
ابراهیم. ع تصریح کرد: قرار بود من پدرشان شوم و بارها نیز به آنها گفته بودم و به این دلیل من را دوست داشتند و در این‌باره ترسی نداشتند.
وی تاکید می‌کند: لیلا. خ بارها به من گفت که اگر من را دوست داری باید علی را بکشی تا از دستش آزاد شوم و من نیز به او گفتم که علی را می‌کشم تا به تو ثابت کنم.
ابراهیم. ع افزود: چیزهایی به خرد من می‌دادند که من از حالت خود بی خود می‌شدم و اختیار خود را از دست می‌دادم که قاضی الماسی در این حین گفت: این مسائل اصلا قبول نیست.
*ابراهیم من را تهدید به مرگ فرزندان و یا قتل شوهرم کرد
متهم ردیف دوم پرونده قتل علی هیرانیان با قرار گرفتن در محل ایراد سخن اظهار داشت: به خدا من بی‌گناهم و من را ابراهیم. ع تهدید به مرگ فرزندان و یا بریدن دستانم و یا قتل علی کرد.
لیلا. خ ادامه داد: قسم می‌خورم به قرآن که من همسرم را نکشتم و من نخواستم این اتفاق بیافتد فقط ابراهیم من را تهدید می‌کرد.
متهم ردیف دوم قتل علی هیرانیان افزود: بارها به برادران علی تماس تلفنی گرفتم و گفتم که برادرتان در خانه برایم مرد می‌آورد ولی آنها هیچ اقدامی نکردند و حتی یک بار نیز به پدر علی گفتم و وی گفت چرا نمی‌آیی با من ازدواج کنی همه دستانت را پر از طلا می‌کنم و احترامت را نگه می‌دارم.
لیلا. خ گفت: در تمام شرایط زندگی با سختی‌ها کنار آمدم با شوهر حشیشی، تریاکی و شیشه ای کنار آمده و ترکش دادم و بارها طلاهایم را فروختم و ترکش دادم ولی هیچ‌گاه به وی خیانت نکردم.
قاضی الماسی گفت: انسان ترسویی نیستی که با تهدید جوانی لاغر و کم توان بترسی و خود را ببازی اگر چنین سرو صداهایی که امروز می‌کنی آن روز کرده بودی ابراهیم حتی از خیابان خانه شما هم نمی‌گذشت.
قاضی الماسی ادامه داد: اگر بی‌گناه بودی چرا با ابراهیم. ع فرار کردی و رفتی به آبادان؟ چرا متواری شدی؟ که لیلا. خ بیان کرد: به خاطر اینکه ابراهیم شوهرم را کشته بود و با پسرش تماس گرفت و او گفت رها کن و بیا آبادان ولی چون نمی‌خواستم که ابراهیم فرار کند من هم با او رفتم.
لیلا در پاسخ قاضی الماسی درباره نحوه مثله شدن و سوزاندن جسد مقتول ‌افزود: ابراهیم ۵۰ هزار تومان به نازی پول داد که بنزین بخرد و او هم با حسین پسرم رفت و بنزین خرید و هر دو(ابراهیم. ع و نازی هیرانیان) جسد علی را سوازندن و سپس مثله کردند.

*نتوانستم با کلنگ پای علی را قطع کنم

متهم ردیف سوم این پرونده با جای گرفتن در جایگاه ایراد سخن گفت: یک شب قبل از اتفاق قتل من یک مارمولک مرده را از ابراهیم دریافت کردم و در فلاکس چای انداختم و به علی هیرانیان دادم و خورد ولی اثری نکرد.
نازی هیرانیان ادامه داد: من علی را مثله نکردم بلکه تنها با کلنگ یک ضربه به پایش زدم ولی جدا نشد و بعد ابراهیم بقیه کارها را انجام داد.
در پایان این جلسه قاضی رشید الماسی با قرار دادن متهمان در جایگاه ایراد سخن بار دیگر از آنها با تفهیم مجدد اتهامات اقرار گرفت و متهمان به مسائل بیان شده مجددا اقرار کردند.
رشید الماسی اظهار داشت: به دلیل اینکه لیلا.خ و ابراهیم.ع شش ماه با همدیگر ارتباط نامشروع داشتهاند جلسه مربوط به بررسی این اتهامات در دادگاهی غیرعلنی بررسی میشود.