آخرین فرصت انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۹۶
حسین توکلی گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در مقطع دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶۶ که برای پذیرش در کدرشته محل‌های دانشگاه‌ها مجاز معرفی شده اند می‌توانند تا فردا چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور نسبت به انتخاب ۵۰ کدرشته اقدام کنند.
 
وی افزود: ۱۹۹ هزار و ۳۰۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند. 
 
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش کشور با ارائه آماری از تعداد داوطلبانی که نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های خود اقدام کرده اند اظهارکرد: تا ساعت ۸ صبح امروز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، تعداد ۶۵ هزار و ۹۸۰ داوطلب و یا به عبارتی ۳۳ درصد شرکت کنندگان نسبت به انتخاب کد رشته محل مورد علاقه خود اقدام کرده اند. 
 
توکلی با تاکید بر لزوم توجه داوطلبان به اصلاحات دفترچه انتخاب رشته تصریح کرد: با توجه به اصلاحات صورت گرفته در دفترچه و تغییر در ظرفیت پذیرش لازم است داوطلبان با مطالعه دقیق اصلاحات نسبت به تکمیل فرم خود اقدام کنند.
 
وی در پاسخ به این پرسش که ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع دکتری سال ۹۶ چه تعداد است؟، گفت: ظرفیت در نظر گرفته شده برای پذیرش دانشجوی دکتری در دوره‌های روزانه و سایر دوره‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی پیش از این ۱۴ هزار و ۴۱۴ نفر اعلام شده بود که با توجه به تغییرات اعلام شده، ظرفیت جدید به ۱۴ هزار و ۵۳۷ نفر افزایش یافته است.