15 روش برای لاغری در 15 دقیقه!
فرآیند لاغری شامل انواع تغییرات است و شما باید خودتان عامل این تغییرات باشید. در همان زمانی که شما اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنید، می‌توانید گامی مهم در زمینه لاغری بردارید. در ادامه قصد داریم 15 روش را به شما معرفی کنیم که انجامشان تنها 15 دقیقه زمان خواهند برد! 
  
تقویم را نگاه کنید! 
آیا در این هفته برنامه خاصی مانند قرار شام دارید؟ هر چیزی که برنامه غذایی‌تان را مختل می‌کند، باید محسوب شود. اگر چنین است، اطمینان حاصل کنید که حواستان به خورد و خوراکتان است. مثلا صبح روز بعد کمی زودتر از خواب بیدار شوید و بدوید و یا غذاهای سالم‌تری را آن شب سفارش دهید. 
  
خورشید را رها نکن! 
پیش از نشستن پشت میز کارتان بهتر است چند دقیقه زیر نور آفتاب قرار بگیرید تا کلوچه‌ها کمتر شما را حین کار وسوسه کنند. نتایج پژوهش منتشر شده در ژورنال "پلوس وان" نشان داده که نور آفتاب با پایین بودن وزن و کاهش اشتها در ارتباط است. خودروتان را در دورترین گوشه پارکینگ پارک کرده و یا اگر با مترو می‌آیید، یک ایستگاه زودتر پیاده شوید تا از نعمت نور آفتاب بی‌بهره نمانید. 
  
دستورهای غذایی جدید 
کمی در فضای مجازی چرخ بزنید تا دستورهای غذایی جدیدتر و البته سالم‌تری را پیدا کنید. این کار حتی برای شما می‌تواند بسیار مهیج باشد. 
  
پیاده روی در زمان نهار 
پانزده دقیقه پیاده روی معادل 70 کالری را می‌سوزاند. این کار را اگر هر روز انجام دهید، می‌توانید در طول هفته 490 کالری بسوزانید. بنابراین در زمان صرف نهار، کمی پیاده روی کنید. 
  
تغذیه سریع اما سالم 
مقداری آجیل و میوه‌های خشک شده را داخل بسته‌های مجزا بریزید تا روزانه مصرف کنید. همچنین انواع سبزی‌های خام را شسته و دسته بندی کنید تا آن‌ها را کنار یک خوراک گیاهی مانند حُمص (نوعی خوراک خاورمیانه‌ای) میل کنید. اگر همواره خوراکی‌های کوچک و سالم همراه داشته باشید، دیگر نیازی نیست برای سیر شدن به مانده‌های غذای داخل یخچال و دستگاه‌های فروش غذا متوسل شوید. 
  
با دوستانتان تماس بگیرید 
میل به غذاهای فست فودی زیاد ماندگار نیست و به سادگی می‌توانید با خوراکی‌های دیگر فکرتان را منحرف کنید. مثلا شاید با دوستتان تماس بگیرید و بپرسید که آیا قهوه میل دارد؟ وقت گذرانی با دوستان می‌تواند موجب بهبود وضعیت سلامتتان شود. 
    
مدیتیشن برای رفع استرس 
در فرآیند لاغری، سعی کنید چند دقیقه بدون حرکت بمانید. بله درست خواندید. فعالیت‌های آرامش بخش مانند مدیتیشن می‌تواند مانع تولید هورمون استرس یعنی "کورتیزول" شود. این هورمون شما را به سمت مصرف اسنک‌های چرب و شیرین سوق خواهد داد. 
  
نظافت کنید! 
جاروبرقی، جارو و طی زدن فعالیت مفیدی است. نظافت نوعی تمرین ورزشی مهم محسوب می‌شود. شما در طول 15 دقیقه می‌توانید حدود 25 کالری در گردگیری، 45 کالری در جاروبرقی زدن و 100 کالری در تمیز کردن کف زمین کم کنید. حین انجام این کار کافی است کمی حرکات اکشن دربیاورید تا ضمن بیشتر سوزاندن کالری، درگیر یکنواختی نظافت کردن نشوید. 
   
کینوآ بپزید 
کینوآ گیاهی است که به خاطر دانه‌های خوراکی‌اش کاشته می‌شود. جزو غلات نیست و به خانواده اسفناج شباهت دارد. این گیاه در آمریکای جنوبی می‌روید و نحوه طبخ دانه‌های آن مشابه برنج است. به لحاظ تکنیکی، 18 دقیقه زمان می‌برد تا کینوآ را بپزید اما این گیاه متعلق به خانواده کربوهیدرات‌ها است و نسبت به غلات دیگر در زمان کمتری آماده می‌شود. یافته‌های پژوهش انجام شده توسط محققان دانشگاه تافتس نشان می‌دهد که با مصرف کینوآ می‌توانید 100 کالری در روز بسوزانید. 
  
باغبانی کنید 
کندن علف‌های هرز نه تنها موجب زیباتر شدن باغچه منزلتان می‌شود، بلکه انجام این کار برای 15 دقیقه 60 کالری انرژی می‌خواهد. البته این را هم بگوییم که تمام آن "بشین و پاشوها" موجب تقویت ماهیچه‌هایتان خواهد شد. 
  
از شیرین کننده بهتری استفاده کنید 
کیسه‌های قدیمی شکر را دور انداخته و به جایش شکر برگ (Stevia) تهیه کنید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این شیرین کننده طبیعی و بدون کالری برخلاف شکر تصفیه شده می‌تواند تعادل قند خون را حفظ کند تا اشتهای شما به خوراکی‌های شیرین کم شود. 
 
وزنه بزنید 
اگر فقط تمرینات هوازی انجام می‌دهید، پس باید بدانید که یک فرصت عالی برای کاهش وزن را از دست داده‌اید. ورزش‌های مقاومتی باعث رشد ماهیچه‌های لاغر می‌شود که در نتیجه موجب سوزانده شدن کالری و چربی بیشتر می‌شود. 
  
مطالب بهتری را دنبال کنید 
دنبال کردن سایت‌ها و وبلاگ‌های مرتبط با مسائل درمانی بهتر است. حتی سعی کنید که از منابع و افرادی که شما را از هدفتان یعنی لاغری دور می‌کند، فاصله بگیرید – مثل همکاری که مرتب عکس دسرهایی که خودش درست کرده را به شما نشان می‌دهد. حتی نتایج یک مطالعه نشان داد مشاهده تصاویر غذاهای پرکالری می‌تواند احساس نیاز به آن‌ها را در ذهن شما تداعی کند. بنابراین در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام از دنبال کردن صفحات مربوط به غذاهای پرکالری جداً خودداری نمایید. 
  
تعویض لامپ! 
فضاهای که از نور کافی برخوردارند، می‌توانند احتمال انتخاب غذاهای سالم‌تر را تا 24 درصد افزایش دهند. بهتر است لامپ‌های کثیف و شمع‌ها را با لامپی درخشان‌تر جایگزین کنید. در این حالت، خودتان بهتر خواهید دید که آیا انتخاب سالاد به جای ساندویچ برای شام مناسب هست یا خیر! 
  
زودتر بخوابید 
کافی است شب‌ها 15 دقیقه زودتر بخوابید. هفت تا 8 ساعت خواب برای بدن ضروری است. نتایج برخی مطالعات نشان داده که کمبود خواب می‌تواند انگیزه شما برای ورزش کردن را بکاهد و میل به مصرف غذا را در شما بیشتر کند. نتیجه پژوهش انجام شده در دانشگاه شیکاگو نشان داد که افراد دارای کم‌خوابی روزانه 300 کالری بیشتر مصرف می‌کنند.