افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد
فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: با توجه به اینکه حفظ کرامت انسانی مددجویان تحت پوشش از اولویت های اصلی کمیته امداد است، در این راستا به منظور رفاه حال مددجویان بیمار و همراهان آن‌ها مرکز اقامتی کمیته امداد در پایتخت افتتاح شد که این مجتمع ویژه مددجویانی است که به علت نبود امکان مداوا در استان خود قادر به معالجه نیستند و به همین دلیل برای درمان به تهران سفر می کنند و خود و همراهانشان در مدت زمانی که تحت درمان قرار می‌گیرند از خدمات حمایتی این مرکز مانند صبحانه، ناهار، شام، ایاب و ذهاب بهره‌مند می‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه در سال 95  تعداد 23 هزار و 197 نفر از بیماران تحت حمایت کمیته امداد برای ادامه معالجات به مراکز اقامتی استان تهران معرفی شده‌اند، افزود: همزمان با آغاز به کار این مجتمع جدید از ابتدای خرداد ماه سال 96، روزانه حدود 53 مددجو و همراهان آن‌ها می‌توانند برای درمان از خدمات این مرکز استفاده کنند. 
 
رهبر با تأکید بر اینکه هدف از تشکیل این نقاهتگاه‌ها در کشور ارایه خدمات بهتر به مددجویان تحت پوشش این نهاد است، بیان داشت: پیش از افتتاح این مرکز نقاهتگاهی، پذیرش مددجویان بیمار در یکی از مهمان پذیرهای شهر تهران انجام می‌شد که هم اکنون ظرفیت مطلوب این مرکز اقامتی می‌تواند پذیرای بسیاری از مددجویان کمیته امداد باشد.
 
معاون حمایت و سلامت خانواده با بیان اینکه 4 هزار مددکار کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت این نهاد خدمت رسانی می کنند، اضافه کرد: در سال 96 توجه ویژه ای به آموزش مددکاران در حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد انجام می شود و حقوق مددکاران نیز افزایش یافته است.
 
رهبر تصریح کرد: در راستای اجرای قانون بودجه سال 96 کل کشور، میزان مستمری برای خانواده های یک نفره 16 درصد، خانواده های 2 نفره 27 درصد، 3 نفره 35 درصد، 4 نفره 45 درصد، 5 نفره و بالاتر 50 درصد افزایش می یابد.
 
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در پایان گفت: این افزایش مستمری به همراه دریافت قبلی مستمری بگیران و یارانه ای است که به خانواده های تحت پوشش تعلق می گیرد.